پنجشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک مچ‌بند در دنیایی که ساعت‌های هوشمند روز به روز در حال توسعه هستند، به شکل ساعت در نمایشگاه CES معرفی شده است که در عین سادگی به آرامش روان کاربر کمک می‌کند.

مچ‌بندی که کاربر را ریلکس می‌کند

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، گجت‌های پوشیدنی مانند ساعت اپل و ساعت هوشمند گوگل همه کار از جمله قدم‌شماری، اندازه‌گیری ضربان قلب، شمارش کالری و غیره را انجام می‌دهند. اما در این بین پوشیدنی‌هایی هم وجود دارند که در جهت عکس کار می‌کنند و با ظاهری ساده تنها یک کار انجام می‌دهند.

مچ‌بند "داپل"(Doppel) در دسته دوم قرار می‌گیرد. "داپل" مثل یک ساعت مچی کوچک است اما به جای اعلام زمان یا قدم‌شماری یا نشان دادن پیام‌ها، هدفش این است که شما را آرام کند.

این مچ‌بند یک لرزش جزئی را با ریتم شبیه به ضربان قلب کاربر منتشر می‌کند و به گفته شرکت سازنده، انتشار ارتعاشی که کندتر از میزان ضربان قلب کاربر در زمان استراحت باشد، به آرام و ریلکس شدن وی کمک می‌کند. در حالی که ارسال ارتعاش‌هایی با ریتم تندتر از ضربان قلب کاربر، انرژی وی را افزایش می‌دهد و کاربر را متمرکز می‌کند.

تیم سازنده می‌گوید تحقیقات علمی در مورد کارایی این "داپل" را انجام داده است و یک مطالعه در این مورد در مجله Scientific reports منتشر شده است.

"داپل" از طریق بلوتوث به گوشی کاربر وصل می‌شود و توسط برنامه آن می‌توان ریتم‌های مختلف را برای حالت‌های مختلف تنظیم کرد.

این دستگاه همچنین دارای یک حسگر حساس به لمس برای تغییر بین دو ریتم مختلف بدون نیاز به استفاده از گوشی است.

توسعه این دستگاه ابتدا در سال ۲۰۱۵ شروع شد و تیم سازنده در این مدت به دنبال اسپانسر و توسعه این مچ‌بند بود. حالا پس از طی چند سال، "داپل" در نهایت آماده تولید گسترده است.

این محصول هم‌اکنون در وب‌سایت شرکت با قیمت ۲۱۹ دلار قابل سفارش است.

ممکن است این قیمت برای چنین دستگاهی زیاد باشد اما اگر شما فردی استرسی هستید که نیاز به آرامش دارید، ممکن است ارزشش را داشته باشد.

این شرکت همچنین امکان بازگرداندن ۶۰ روزه محصول را فراهم کرده است. بنابراین شما می‌توانید آن را امتحان کنید و در صورت عدم رضایت آن را پس دهید.

انتهای پیام

کد خبر 428041

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha