همشهری آنلاین: معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه یک گفت: ۲۱۵ هکتار از ارتفاعات شمال پایتخت در راستای اجرای طرح کمربند سبز و حفظ حریم شهر از ساخت و سازهای غیرمجاز جنگلکاری شد.

درخت

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، مجید نوربخش افزود: ۶۹ هزار اصله نهال سبز و با کیفیت از انواع سرو نقره‌ای، ارغوان، زبان گنجشک، توت نرک، کاج تهران، سرو خمره‌ای، زالزالک و اقاقیا در عرصه‌ای واقع در ضلع شمال شهرک شهید توفیقی و جنب جنگل بوستان یاس فاطمی، مابین بزرگراه شهید بابایی و گردنه قوچک کاشته شد.

وی خاطرنشان کرد: به منظور آبیاری این درختان، شبکه آبرسانی تحت فشار در سطح عرصه شامل مخزنی به حجم ۲ هزار مترمکعب و ۴۲ هزار و ۵۱۰ متر لوله پلی اتیلن به همراه تجهیزات و متعلقات مربوط نصب شده است.

نوربخش گفت: حدود ۴۲ هزار اصله درخت قدیمی که در این محدوده موجود و در اختیار شهرداری نبوده است، نیز مورد محافظت و نگه‌داری قرار گرفتند.

وی هدف از اجرای این طرح را بهینه‌سازی طراحی منظر شهری و تولید هوای پاک، کنترل و فرسایش خاک، بهره‌وری بهتر از منابع آبی و اقلیم، افزایش ذخایر ملی منابع طبیعی و دستیابی به اهداف آمایش سرزمین ذکر کرد.

کد خبر 427812

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha