همشهری آنلاین: یکی از رهبران معنوی نپال که پیروانش او را تجسم بودا می‌دانند، از سوی پلیس کاتماندو به اتهام دست داشتن در آزار مریدان و ناپدید شدن برخی از آنها تحت بازجویی قرار می‌گیرد.

بوداي پسر در نپال

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای‌اف‌پی، رام بهادور بومجان ملقب به «بودای پسر» سال ۲۰۰۵ پس از آن به شهرت رسید که پیروانش مدعی شدند می‌تواند ماه‌ها بدون خوردن آب و غذا یا حتی خوابیدن در جنگل‌های نپال بی‌حرکت در حالت مراقبه باقی بماند. با این حال، در چند سال اخیر به آزار جسمی و جنسی برخی مریدان خود متهم شده و حالا پرونده‌اش به مرحله بازجویی رسیده است.

کارآگاهان ویژه پلیس کاتماندو پس از آن وارد پرونده بودای ۲۸ ساله شدند که چهار خانواده ادعا کردند فرزندان‌شان در محل عبادت این فرد ناپدید شده‌اند و خبری از آنها در دست نیست. اوما پراساد چاتوربدی، سخنگوی دفتر تحقیقات مرکزی نپال در این باره گفت: «پلیس کار بررسی شکایت‌ها علیه بومجان را آغاز کرده و البته پرونده هنوز در مرحله تحقیق ابتدایی است. به همین دلیل فعلا نمی‌توانیم جزئیات آن را اعلام کنیم.»

با اینکه هزاران نفر از مردم نپال روزها برای دیدن معجزه‌های ناشی از مراقبه بودای پسر در اعماق جنگل گرد هم می‌آیند اما او سال‌هاست با انبوه اتهام‌های آزار و شکنجه روبه‌رو است. اواخر تابستان امسال یک راهبه ۱۸ ساله بومجان را متهم کرد که در یکی از عبادتگاه‌های خود به او تجاوز کرده است. ده‌ها نفر هم این بودای جوان را به آزار جسمی و جنسی متهم کرده‌اند. هر چند او می‌گوید دلیل کتک زدن دیگران دخالت در فرآیند مراقبه بوده است.

یکی از سایت‌های محلی به تازگی اطلاعات و جزئیات تازه از موارد ناپدید شدن، آزار جنسی و خشونت در آشرام‌ها (محل عبادت یا خانقاه) بومجان منتشر کرد؛ اتهام‌هایی که سازمان‌های مرتبط با بودای پسر آنها را بدون سند و مدرک می‌دانند.

کد خبر 427775

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha