جمعه ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین:  کتایون خوانساری همسر استاد محمدرضا شجریان گفت: سر برآوردن ققنوس هنر در دل خاکستر از آرزوهای استاد شجریان بود زیرا هنرمندان بزرگ اندوه را به سازندگی تبدیل می‌کنند و اندوه شجریان تبدیل به ساخت مدرسه‌ای برای ایجاد هنر در بم شد.

شجریان

ایرنا نوشت: کتایون خوانساری عصر پنجشنبه در مراسم افتتاح باغ هنر بم افزود: از جمله ویژگی‌های استاد شجریان صدای مردمی بودن وی است و اکنون بسیار خرسندم که باغ هنر بم ایده ارزشمند همسرم به بار نشست زیرا در سال های اخیر شاهد پیگیری های مستمر و آرزوی بلند استاد در ایجاد بستری مناسب برای رشد هنر در این سرزمین بوده ام.

وی گفت: سربرآوردن ققنوس هنر در دل خاکستر از آرزوهای استاد شجریان بود زیرا هنرمندان بزرگ اندوه را به سازندگی تبدیل می کنند و اندوه شجریان تبدیل به ساخت مدرسه ای برای ایجاد هنر در بم شد .

علی نعمتی معمار این پروژه هنری گفت: کلنگ این پروژه پس از کنسرت هم نوا با بم با اجرای استاد شجریان درسال 83 زده شد و عملا از ابتدای سال 95 با همکاری صنایع خودروسازی کرمان خودرو و مبانی و معماری ایرانی آغاز بکار کرد.

رئیس هیات مدیره مهندسین مشاور ایده و اجرا افزود : این پروژه بمنظور آموزش هنر در بم راه اندازی شده است و کاملا با اقلیم بم سازگار است که متشکل از 10 کلاس تئوری ، چهار کلاس عملی، سالن تمرین موسیقی، پنج کلاس پیانو ، آمفی تئاتر 100نفره و یک کتابخانه است.

وی اظهارداشت : این طرح در زمینی به مساحت چهار هزار و 200متر مربع مساحت در قالب دارای چهار اسکلت بود که فعلا یک اسکلت آن ساخته شده است و استودیو ضبط صدا و آرشیو موسیقی هم در آن در نظر گرفته شده است.

باغ هنر بم با حضور کتایون خوانساری همسر استاد شجریان، رایان شجریان فرزند استاد شجریان،استاد حسین علیزاده آهنگساز و نوازنده، مجید رجبی معمار مدیرخانه هنرمندان ، نوربخش مدیرخانه موسیقی ایران و جمع کثیری از هنرمندان و موسیقی دانان کشور و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در بم افتتاح شد.

کد خبر 427387

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha