رئیس آینده مجلس نمایندگان آمریکا در گفتگویی، احتمال استیضاح ترامپ به علت پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا را رد نکرد.

نانسی پلوسی: نباید به دلایل سیاسی مانع استیضاح ترامپ شویم

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نانسی پلوسی، رئیس آینده مجلس نمایندگان آمریکا در گفتگویی اختصاصی با شبکه خبری «ان‌بی‌سی» از احتمال استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، خبر داد.

رئیس آتی مجلس نمایندگان، علی‌رغم بیان اینکه استیضاح رئیس‌جمهور «بسیار تفرقه‌انگیز» خواهد بود، افزود: «ما نباید به دلایل سیاسی این استیضاح را انجام دهیم و در عین حال نباید به دلایل سیاسی هم مانع استیضاح رئیس‌جمهور شویم».

به گفته پلوسی، نمایندگان دموکرات پیش از تصمیم‌گیری درباره استیضاح ترامپ، منتظر انتشار نتیجه تحقیقات رابر مولر، دادستان ویژه پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶، می‌مانند.

دموکرات‌ها در ماه نوامبر گذشته موفق شدند در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس نمایندگان آمریکا اکثریت کرسی‌ها را کسب کنند و به‌زودی به صورت رسمی کار خود را آغاز خواهند کرد.

به نوشته ان‌بی‌سی، نمایندگان دموکرات می‌توانند قوانین استیضاح علیه رئیس‌جمهور را اجرایی کنند و پس از آن طرح محاکمه ترامپ را به مجلس سنا ارائه دهند. اما از آنجایی که اکثریت مجلس سنا را نمایندگان جمهوری‌خواه تشکیل می‌دهند، بعید است که ترامپ محاکمه یا از کار برکنار شود.

مقامات حزب دموکرات و سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا از زمان تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا تاکنون مدعی دخالت روسیه در این انتخابات به نفع پیروزی دونالد ترامپ هستند. این پرونده اکنون ابعاد گسترده‌ای به خود گرفته و حتی بسیاری از تحلیل‌گران احتمال استیضاح ترامپ را دور از انتظار نمی‌دانند، به‌ویژه اینکه حزب دموکرات موفق شد در انتخابات میان‌دوره‌ای اخیر کنگره اکثریت کرسی‌ها را در مجلس نمایندگان کسب کند.

دولت روسیه بارها اتهام دخالت در فرآیند انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا را رد کرده است

کد خبر 427346

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha