همشهری آنلاین: شبکه جهانی بی‌بی‌سی پخش مجمموعه فیلم خود را که یکی از قدیمی‌ترین مجموعه‌های تلویزیونی این بنگاه رسانه‌ای به حساب می‌آمد متوقف کرد.

بي بي سي

 به گزارش مهر به نقل از گاردین، شبکه جهانی بی‌بی‌سی پخش مجموعه فیلم (Film …)  خود را که یکی از قدیمی‌ترین مجموعه‌های تلویزیونی این بنگاه رسانه‌ای به حساب می‌آمد متوقف کرد. بی‌بی‌سی این اقدام را در راستای نوسازی پوشش اخبار هنری خود توصیف کرده است.

فیلم نام مجموعه‌ای تحلیلی است که از سال ۱۹۷۱ از شبکه اول بی‌بی‌سی پخش می‌شد و به مرور و نقد فیلم‌های سینمایی جهان اختصاص داشت. مجموعه «Film …» هر سال بنا بر سیاست‌های سالانه یک نام جدید اختیار می‌کرد و آخرین فصل آن با عنوان «Film۲۰۱۸» پخش شد.

این برنامه در طول ۴۷ سال عمر خود از حضور مجریان متفاوت و انگشت‌شماری برخوردار بود که باسابقه‌ترین آن‌ها بری نورمن منتقد و روزنامه‌نگار سینمایی بود که ۲۶ سال اجرای این برنامه را برعهده داشت. پس از نورمن کنترل برنامه تا سال ۲۰۱۰ به دست جاناتان راس بازیگر و کمدین انگلیسی بود و بعد از او کلودیا وینکلمن برای ۶ سال این وظیفه را برعهده داشت.

کم کم با افول تعداد بیننده‌ها این برنامه نیز از اولویت بی‌بی‌سی خارج و ساعت پخش آن دیرتر و دیرتر شد و مجریان مختلف به صورت چرخشی اجرای آن را برعهده گرفتند. سال ۲۰۱۸ تنها پنج اپیزود هفتگی «فیلم۲۰۱۸» پخش شد که خود نشان می‌دهد امسال این مجموعه تنها توانسته است به نقد و مرور دست‌چینی از فیلم‌های مهم سال بپردازد.

چارلی لین فیلمساز و منتقد انگلیسی که خود بارها در این مجموعه حضور داشته است دراین باره اظهار کرد که به عقیده او این برنامه دیگر با چشم‌انداز سینمای معاصر هماهنگ و هم‌پا نبود.

در سال‌های اخیر مجموعه قدیمی «فیلم» گوی رقابت را به دیگر برنامه‌های سینمایی بی‌بی‌سی همچون «مرور فیلم رادیو ۵ بی‌بی‌سی» باخته بود. سخنگوی این بنگاه خبری درباره این موضوع اعلام کرد که جایگزین مجموعه «فیلم…» با هدف پخش منظم و اجرای سیاستی جدید در راستای ارایه بهترین پوشش هنری، در روزهای آینده مشخص خواهد شد.

کد خبر 427157

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha