همشهری آنلاین: لبران جیمز در ۱۵ سال حضور حرفه‌ای در بالاترین سطح بسکتبال جهان کمی بیش از ۲۳ هزار اقدام به پرتاب سمت سبد داشته و از این اقدام‌ها کمی کمتر از ۳۲ هزار امتیاز کسب کرده تا به ۳۲۶ امتیازی رکورد مایکل جردن افسانه‌ای برسد.

كهكشان لبران جيمز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای‌اس‌پی‌ان، فوق‌ستاره بسکتبال آمریکا که در آخرین روز سال ۲۰۱۸ زادروز ۳۴ سالگی خود را جشن گرفت، در ۲۰۰۳ وارد ان‌بی‌ای nba شد و در این ۱۵ سال فقط در سه تیم بازی کرده است؛ کلیولند کاوالیرز، میامی هیت، دوباره کلیولند و امسال لس‌آنجلس لیکرز. جیمز را یکی از امتیازآورترین بازیکنان تاریخ nba می‌دانند که تا امروز حدود ۵۰ درصد پرتاب‌هایش از همه جای زمین وارد سبد و به امتیاز تبدیل شده است.

این فوق‌ستاره بسکتبال ملقب به پادشاه با ۳۱ هزار و ۹۶۶ امتیاز در رده پنجم امتیازآورترین بازیکنان تاریخ nba است و فقط ۳۲۶ امتیاز با جردن در رده چهارم فاصله دارد. از ۲۳ هزار و ۹۶ پرتاب لبران در این ۱۵ سال، ۱۷ هزار و ۲۲ اقدام در کلیولند انجام شده و ۸۳۹۶ مورد آن موفق بوده است. ۵۳۶۱ پرتاب در میامی با ۲۹۱۱ مورد موفق و ۶۵۶ پرتاب در لس‌آنجلس با ۳۴۰ مورد موفق دیگر برگ‌های زرین کارنامه اوست.

گروه گرافیک سایت espn به مناسبت ۳۴ سالگی لبران جیمز تمام ۲۳ هزار پرتاب او را سمت سبد با نقطه‌های رنگی روی یک نیمه زمین بسکتبال رسم کرده است؛ شکلی که از دور یا نزدیک بیشتر به کهکشان شبیه است. از این پرتاب‌ها ۱۱۶۲۰ مورد وارد سبد شده (۵۰.۴ درصد اقدام موفق) و ۱۱۴۱۹ پرتاب از دست رفته است. نکته جالب گل شدن ۳۶ درصد پرتاب‌های او از فاصله سه قدمی سبد بوده تا لبران شایسته عنوان پادشاه منطقه رنگی باشد.

او از هوش فوق‌العاده و قدرت بدنی بی‌نظیر خود در محدوده ممنوعه بیشترین بهره را می‌برد تا توپ‌ها را وارد سبد کند و به ازای هر توپ دو امتیاز به حساب تیم واریز شود. ۳۶ درصد پرتاب موفق در منطقه رنگی بهترین آمار میان تمام بازیکنان بسکتبال حرفه‌ای آمریکا در هزاره سوم است. با اینکه شهرت لبران در پرتاب پشت قوس به اندازه دیگر رقبایش نیست اما او با ۴۸۹۲ پرتاب سه‌امتیازی (۳۶ درصد) آماری بسیار خوب در این بخش در مقام یک اسمال فوروارد ثبت کرده است.

لبران جیمز در ۳۴ سالگی تقریبا به تمام افتخارهای فردی و گروهی ممکن در ورزش بسکتبال رسیده است؛ قهرمانی nba با کلیولند، قهرمانی جهان و المپیک با تیم ملی آمریکا، کسب عنوان‌های باارزش‌ترین بازیکن فصل عادی و باارزش‌ترین بازیکن فینال nba و کلی عنوان و رکورد شخصی دیگر.

با این حال، او کار انجام‌نشده هنوز زیاد دارد. شاید در دسترس‌ترین هدف جیمز گذشتن از (به ترتیب) مایکل جردن، کوبی برایانت، کارل مالون و کریم عبدالجبار و رسیدن به عنوان امتیازآورترین بازیکن تاریخ لیگ ملی بسکتبال آمریکا باشد. او برای گرفتن کریم به حدود شش هزار امتیاز دیگر نیاز دارد که به احتمال فراوان در دو یا سه فصل آینده به دست می‌آید.

کد خبر 427119

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha