دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک مقام ارشد صهیونیستی با اشاره به تلاش های نافرجام تل آویو برای ترور بشار اسد رییس جمهور سوریه، به شکست رژیم صهیونیستی در این ارتباط اعتراف کرد.

بشار اسد در جمع نظاميان سوريه

به گزارش دوشنبه ایرنا به نقل از روزنامه ' ایلاف' چاپ عربستان، این مقام صهیونیستی که خواست نامش فاش نشود، گفت: در طول سال هایی که سوریه درگیر بحران بود، اسرائیل بارها تلاش کرد تا اسد و مقامات ارشد سوری را ترور کند و یا با عملیات نظامی مواضع ایران و حزب الله لبنان را در سوریه مورد هدف قرار دهد که این اقدامات با شکست مواجه شد.

این مقام ارشد صهیونیست با اشاره به اختلاف نظر میان مقامات صهیونیستی درباره سوریه افزود: ' آویو کوخاوی ' رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی و رئیس سابق اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل در زمان بحران سوریه، بر این باور بود که نظام حاکم بر سوریه با کمک ایران و حزب الله لبنان و نیز نفوذ روسیه در منطقه مشکلات زیادی را برای اسرائیل به وجود آورده است، از این رو بارها تلاش کرد تا با ارایه طرح ها و برنامه هایی دولت سوریه را سرنگون کند.

به گفته وی، در برابر این سیاست برخی دیگر از مقامات بلند پایه رژیم صهیونیستی و رؤسای سازمان اطلاعات اسرائیل (موساد) به دنبال راهی برای فرستادن پیام به اسد بودند تا وی را متقاعد کنند که با رژیم صهیونیستی مذاکره کرده و به توافق برسد.

این مقام ارشد صهیونیستی افزود: کابینه امنیتی اسرائیل با وجود اختلاف نظر درباره سوریه در نهایت به این نتیجه رسید که قادر به تحمل اسد و ایران به عنوان کشور هم پیمان او نیست و باید نظام سوریه سرنگون شود.

پیش از این نیز بارها مقامات رژیم صهیونیستی به تلاش این رژیم برای ترور اسد اعتراف کرده بودند.

در همین راستا، 'یواف گالانت ' وزیر مسکن این رژیم با ادعای اینکه تهدید اسد و همپیمانانش بزرگ تر از تهدید داعش است، گفت: زمان ترور اسد فرا رسیده است.

اعتراف های مقام های رژیم صهیونیستی برای ترور رئیس جمهوری یک کشور و مقام های ارشد آن از نظر کارشناسان غرب آسیا به عنوان تروریسم دولتی تلقی می شود و قابل پیگیری حقوقی است.

'آویگدور لیبرمن' وزیر جنگ وقت رژیم صهیونیستی نیز پیشتر به اسد هشدار داده بود هر چه سریع تر نیروهای ایرانی را سوریه خارج کند.

نیروهای ایرانی با هدف مشاوره به سوریه جهت مقابله با تروریست های مورد حمایت رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای غربی و عربی به دعوت دولت سوریه در این کشور بسر می برند.

وی رئیس‌ جمهور سوریه را تهدید کرد که اگر نیروهای ایرانی در این کشور باقی بمانند، شاهد تداوم حملات از سوی اسرائیل و خسارات بیشتری خواهند بود.

رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۸ میلادی ۱۲ مورد تجاوز موشکی و هوایی به برخی مناطق سوریه انجام داده است.

بحران سوریه در ۲۴ اسفند ماه ۱۳۸۹ و با حمایت همه جانبه جبهه غربی - عربی - صهیونیستی از گروه های تروریستی - تکفیری، آغاز شد و به اذعان رژیم صهیونیستی، این رژیم در طول هشت سال ۲۰۰ بار به خاک سوریه تجاوز کرده است.

سکوت مجامع بین المللی و حقوقی در ارتباط با ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی به سوریه برای افکار عمومی سوال برانگیز شده است.

سوریه بارها با ارسال نامه به شورای امنیت سازمان ملل بر حق خود جهت پاسخ به این حملات و اقدامات حقوقی تاکید کرده است.

کد خبر 427060

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha