یکشنبه ۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: برخی شهرهای مختلف در شمال و مرکز استرالیا در یک هفته اخیر با دمای حداکثر حدود ۵۰ درجه داغ‌ترین تابستان را در منطقه اقیانوسیه تجربه می‌کنند.

گرما استراليا

به گزارش ایرنا، ماه دسامبر، (آذر-دی) آغاز فصل تابستان در کشورهای واقع در نیمکره جنوبی زمین است و استرالیا نیز که در این منطقه قرار دارد در روزهای بسیار گرمی بسر می‌برد.

شهر مارلبربار دراسترالیای غربی در روز پنجشنبه گذشته دمای بیش از ۴۹ درجه را نیز شاهد بود که داغ‌ترین هوا را در میان شهرهای این کشور به نام خود از سال ۱۹۹۹ تاکنون ثبت کرده است.

طبق گزارش اسکای نیوز استرالیا مردم این کشور در تعطیلات ویژه سال نو به سر می‌برند و برای فرار از گرمای بیش از حد و متوسط بالای ۴۰ درجه به سواحل این کشور روی آورده‌اند شدت گرما در دو روز اخیر دستکم جان هفت نفر را گرفته است.

طبق این گزارش چهار پنجم از جمعیت ۲۵ میلیون نفری استرالیا در شهرهای ساحلی این کشور زندگی می‌کنند و به همین دلیل سواحل این کشور در روزهای داغ کنونی، پرجمعیت‌ترین مناطق این کشور است. سازمان آتش نشانی سیدنی و برخی دیگر از شهرهای بزرگ استرالیا نیز در مورد وقوع آتش سوزی‌های گسترده در بوته زارهای این مناطق هشدار داده‌اند.

کارشناسان محیط زیست در این کشور اقیانوسیه می‌گویند استرالیا یکی از کشورهایی در دنیاست که روند گرمایش زمین بیشترین تبعات محیطی را در این کشور برجای گذاشته است. افزایش دمای هوا و خشکسالی گسترده در سال ۲۰۱۸ در استرالیا روندی صعودی داشته که این امر نگرانی جدی کارشناسان آب و هوایی را در بر داشته است.

مسئولان شهرهای مختلف ضمن هشدار به مردم درباره احتمال آتش سوزی بویژه در مناطق جنگلی از شهروندان این کشور خواستند تا به منظور جلوگیری از گرمازدگی از قرار گرفتن در نور آفتاب خودداری کنند.

کد خبر 426973

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha