همشهری آنلاین: یک حمله سایبری باعث شد تولید و انتشار برخی روزنامه‌های مهم آمریکا از جمله لس‌آنجلس‌تایمز، نیویورک‌تایمز و شیکاگو تریبیون با مشکل مواجه شود.

دفتر مركزي روزنامه لس آنجلس تايمز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بی‌بی‌سی، این حمله که به نظر می‌رسد خارج از مرزهای ایالات متحده ریشه داشته باشد، روز شنبه اتفاق افتاد و انتشار و پخش برخی روزنامه‌ها را به تاخیر انداخت. لس‌آنجلس‌تایمز، شیکاگو تریبیون، بالتیمور سان و چند روزنامه دیگر که پلتفرم تولید مشترک دارند و مرکز انتشار همه در لس‌آنجلس است، به دلیل حمله ویروسی نتوانستند نسخه روز شنبه را به موقع آماده کنند.

شرکت انتشاراتی تریبیون که مالک شیکاگو و سان است به همراه نیویورک دیلی نیوز و اورلاندو سنتینل نخستین بار روز جمعه متوجه حمله یک بدافزار شدند. این حمله بر نسخه‌های وال استریت جورنال و نیویورک‌تایمز در سواحل غربی ایالات متحده هم تاثیر گذاشت و از آنجا که این دو روزنامه مهم و معتبر آمریکا در یک پلتفرم مشترک تولید و منتشر می‌شوند، چاپ روز شنبه آنها با تاخیر دست مردم رسید.

ماریسا کولیاس، سخنگوی شرکت انتشاراتی تریبیون مدعی شد حمله سایبری و بدافزار اینترنتی صرفا بر سیستم تولید محتوا و انتشار تاثیر گذاشته و هیچ شواهدی مبنی بر احتمال سرقت رفتن اطلاعات کارت‌های اعتباری مشتریان و اطلاعات شخصی کاربران به دست نیامده است. بسیاری از مشترکان سن‌دیگو یونیون-تریبیون هم روز شنبه بدون روزنامه ماندند و ویروسی که به سیستم چاپخانه روزنامه نفوذ کرده بود، باعث شد دستگاه‌های چاپ از کار بیفتند.

کیتی والدمن، سخنگوی وزارت امنیت داخلی ایالات متحده آمریکا با اشاره به در دست بررسی بودن موضوع افزود: «ما از گزارش‌های مربوط به یک حمله سایبری باخبریم؛ حمله‌ای که بسیاری از روزنامه‌ها را در آمریکا تحت تاثیر قرار داده است. با همکاری دولت و بخش‌های مربوط به صنعت چاپ در تلاشیم به ابعاد دیگر ماجرا هم مسلط شویم.»

کد خبر 426919

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha