همشهری آنلاین: مجموعه‌ای دیده‌نشده از مهم‌ترین نقاشی‌های استاد منوچهر نیازی، هنرمند ۸۱ ساله عصر جمعه ۱۴ دی نخستین‌بار در نگارخانه بوم به تماشا درمی‌آید.

نمايشگاه نقاشي منوچهر نيازي

به گزارش همشهری آنلاین، نیازی در این باره می‌گوید: این یک نمایشگاه متفاوت از من خواهد بود که ۵۰ نمونه شاخص از آثار ۵۰ سال اخیرم را یک‌جا به نمایش می‌گذارم. خوشحالم آثارم را به نگارخانه بوم ارائه می‌دهم که نمایشگاه‌هایی شایسته برای بزرگانی چون عباس کیارستمی، پرویز تناولی و دیگر استادان برگزار کرده است.

این نقاش صاحب‌سبک یادآوری می‌کند: من نقاشی‌هایم را با الهام از موسیقی کلاسیک بتهوون و چایکوفسکی خلق می‌کنم و منظره‌های نرم را با شنیدن شوبرت می‌آفرینم. هرگز از کسی تقلید نکرده و همیشه راه خودم را رفته‌ام، تنوع بسیار مجموعه‌هایی را که خلق کرده‌ام از پابلو پیکاسو آموخته‌ام که همواره در پی کار نو و تازه بوده است.

عالم هنر نیازی به نقاشی محدود نیست. او در موسیقی هم دست دارد و تأثیر آن آشکارا در نقاشی‌هایش دیده می‌شود. همین گرایش کیفیت رمانتیک آثار را تشدید می‌کند. پناه روح عاشق هنرمند، بازگشت به طبیعت و غوطه خوردن در بستر بکر زمین است. نگاه به نقاشی‌های نیازی همیشه آغازگر سفری در عمق ناشناخته‌هاست.

نمایشگاه نقاشی‌های این هنرمند نامدار و پیشکسوت عصر جمعه ۱۴ دی آغاز به کار می‌کند و حدود دو ماه (غیر از شنبه‌ها و یکشنبه‌ها) میزبان علاقه‌مندان است. تمام آثار به نمایش درآمده در بوم در زمره گنجینه این نگارخانه و برای حمایت از هنر ایران جنبه فروش ندارد. بوم در خیابان ولی‌عصر، بالاتر از نیایش، ارمغان غربی، شماره ۱۱ واقع است.

کد خبر 426816

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha