چهارشنبه ۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: بحران سیاسی داخل آمریکا و منازعه بین کاخ سفید و بانک مرکزی این کشور باعث شد ارزش دلار در برابر بسیاری از همتایان آن کاهش یابد.

دلار

ایسنا به نقل از رویترز نوشت: بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله وزارت خزانه‌داری آمریکا با کاهشی چشمگیر به نسبت سه درصد ثبت شده در ابتدای ماه دسامبر، در آخرین دور از مبادلات بازارهای مالی به ۲.۷۳ درصد کاهش یافت. تحلیل‌گران بانک "میزوهو" ژاپن در گزارشی نوشتند که کاهش بازدهی این اوراق از جمله عوامل موثر بر کاهش ارزش دلار بوده است.

در مبادلات امروز، یورو و پوند هر دو به میزان ۰.۲ درصد در برابر یورو افزایش یافتند و به ترتیب به ازای ۱.۱۴۱ و ۱.۲۷ دلار مبادله شدند. در ماه‌های اخیر ارزش دلار عمدتا به دلیل مسائلی همچون نرخ بهره، کاهش بهای نفت و چشم‌انداز نامطمئن اقتصاد آمریکا در مسیر نزولی حرکت کرده است.

هفته گذشته، بانک مرکزی آمریکا باوجود ریسک‌های موجود تصمیم گرفت نرخ بهره را برای چهارمین بار در سال جاری افزایش دهد، مساله‌ای که با واکنش منفی شدید بازارهای مالی آمریکا مواجه شد. این اقدام در کنار تشدید اختلافات بین دولت و بانک مرکزی آمریکا باعث افزایش نگرانی معامله‌گران از اوضاع سیاسی داخلی این کشور شده است.

در برابر سایر ارزها، هر دلار آمریکا به ازای ۶۹.۹۸ روپیه هند، ۱.۴۱ دلار استرالیا، ۱.۴۰ دلار کانادا، ۱۱۰.۴۱ ین ژاپن و ۶.۸۸ یوان چین مبادله شد. هم چنین هر فرانک سوئیس به ۱.۰۱۳۵ دلار و هر دینار کویت به ازای ۳.۲۸۶۵ دلار مبادله شد.

کد خبر 426592

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha