همشهری آنلاین: شهردار تهران ابراز امیدواری کرد که روزهای بدون استفاده از خودروی شخصی از یک روز به کل هفته تسری یابد.

سه شنبه های بدون خودرو به سایر روزهای هفته تسری پیدا کند

به گزارش ایسنا پیروز حناچی صبح در افتتاح مرکز معاینه فنی زمان آباد با بیان اینکه میلاد حضرت مسیح (ع) را به شهروندان تهرانی به‌خصوص مسیحیان تبریک می‌گویم گفت: فوت آیت الله هاشمی شاهرودی را که منشا خدمات زیادی در کشور بودند را تسلیت می‌گویم.

وی با بیان اینکه هیچ موضوعی در اداره شهر مهمتر از سلامتی مردم نیست، اظهارکرد: امروز شش خط معاینه فنی و همچنین دو ایستگاه سیار معاینه فنی توسط بخش خصوصی افتتاح شد. امیدواریم بتوانیم کمک بخش خصوصی را در همه حوزه های شهر تهران افزایش دهیم.

حناچی با بیان اینکه اقدامات ما در حوزه شهرداری ارتباط زیادی با ایمنی و سلامتی شهروندان دارد، گفت: «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» علامت خوبی است تا بتوانیم در راستای ارتقای سلامت مردم حتی یک روز از وسایل شخصی استفاده نکنیم و امیدوارم این پدیده از یک روز به تمام روز هفته تسری یابد اما اصراری هم در استفاده از دوچرخه نیست البته از آنجایی که دوچرخه کم‌هزینه‌تر و پرنشاط ترین وسیله است، به همین دلیل افراد ترجیح می‌دهند برای مسیرهای کوتاه از دوچرخه استفاده کنند.

شهردار تهران با بیان اینکه در شهر تهران سالانه ۵۷ هزار نفر جان خود را از دست می‌دهند، اظهارکرد: بخش زیادی از مردم تهران دارای مشکلاتی همچون فشار خون بالا و دیابت هستند که ارتباط مستقیمی با تحرک دارد.

وی با بیان اینکه در سال٩۴، ۴۵۷۳ نفر بر اثرتنفس ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون جان خود را از دست دادند، گفت: در این مدت بیش از ١۴٩٠ نفر به علت مسائل تنفسی به بیمارستان منتقل شدند.

حناچی در پایان اظهارکرد: امیدوارم روزهای بدون خودروی شخصی از یک روز یعنی «سه شنبه» به کل سطح هفته تسری یابد و بر همین اساس نقش مدیران شهری و مردم نیز افزایش می‌یابد چرا که مدیران باید زمینه‌های توسعه همچون ایجاد مسیرهای خاص و دسترسی‌ها را بیشتر فراهم کنند.

کد خبر 426492

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha