همشهری آنلاین: فراخوان هفتمین دوسالانه نقاشی دامونفر ویژه جوانان زیر ۲۵ سال ایران در حالی منتشر شد که این رویداد قرار است زمستان امسال در نگارخانه پردیس ملت برگزار شود.

هفتمين دوسالانه دامونفر

به گزارش همشهری آنلاین، مهلت ثبت نام از سوم دی تا سوم بهمن اعلام شده و متولدین نیمه دوم سال ١٣٧١ به بعد امکان شرکت در هفتمین دوره را دارند. علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام و ارسال آثار به سایت  iranartfestival.com مراجعه و آثاری را به دبیرخانه ارسال کنند که در دو سال اخیر خلق کرده‌اند.

دوسالانه نقاشی دامونفر تیرماه ۱۳۸۵ آغاز به کار کرد. یونسکو ۲۰۰۶ را سال آموزش هنر نامیده بود و همان سال‌ها بود که دنیا متوجه هنر معاصر ایران شد. همزمان نگارخانه دامونفر که سال‌هاست با همکاری نماینده فابر-کاستل، پ‌ب‌ا، وینزورونیوتن، کانسن و کویلو پیوندهایی مستمر با جامعه هنری ایران دارد، دست به اقدامی نو زد و با امید به ایجاد بستری مناسب برای هنرمندان زیر ۲۵ سال، دوسالانه دامونفر را در رشته‌های مختلف از جمله نقاشی برگزار کرد.

این رویداد در بدو برپایی مورد استقبال نخبگان هنری و جوانان هنرمند قرار گرفت و امروز پس از شش دوره بیش از ۷۶۰۰ هنرمند و بالغ بر ۱۵ هزار اثر در آن شرکت کرده‌اند. دیگر وجه تمایز دوسالانه دامونفر همراهی نخبگان هنری ایران با این رویداد است. چهره‌هایی معتبر نظیر آیدین آغداشلو، حسین خسروجردی و فرح اصولی در دوره‌های اول تا ششم رئیس شورای داوران سال‌های گذشته بوده‌اند.

جمعی از فرهیخته‌ترین نام‌های هنری و دانشگاهی ایران نظیر سیدمحمد احصایی، محمدعلی بنی‌اسدی، مصطفی اسداللهی، آریا اقبال، رزیتا شرف‌جهان، زنده‌یاد محمدابراهیم جعفری، حبیب‌الله صادقی، بهنام کامرانی، رعنا فرنود، بهرنگ صمدزادگان، بابک اطمینانی، فرشید مثقالی، معصومه مظفری، پویا آریان‌پور، نیلوفر قادری‌نژاد، غلامرضا نامی، شهروز نظری و گلناز فتحی هم هر سال در شورای داوری آن مشارکت جسته‌اند.

شناسایی استعدادهای درخشان، معرفی و حمایت از استعدادهای ناب، گسترش هنر به عنوان راهکاری برای بهتر زیستن، ارتقای دانش بصری اقشار مختلف نسل جوان و خلق انگیزه برای گرایش هر چه بیشتر نسل جوان به هنر از جمله اهداف دوسالانه نقاشی دامونفر است.

کد خبر 426490

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha