همشهری آنلاین: امارات متحده عربی در روزهای ۱۵ دی تا ۱۱ بهمن (۵ ژانویه تا اول فوریه ۲۰۱۹) میزبان جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ شد. هشت ورزشگاه در چهار شهر میزبان انجام دیدارها شدند.

جام ملت‌ها
  • زاید اسپورت سیتی (گنجایش: ۴۳ هزار نفر)

بزرگ‌ترین ورزشگاهی که میزبانی مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ را بر عهده دارد، زاید اسپورت سیتی در ابوظبی است. ساخت آن به سال ۱۹۸۰ میلادی برمی‌گردد. این ورزشگاه در آن زمان ۶۰ هزار نفر ظرفیت داشت، اما پس از یک رشته تغییرات و نوسازی‌ها گنجایش آن به ۴۳ هزار نفر کاهش یافت. ورزشگاه زاید اسپورت سیتی تا کنون میزبانی قهرمانی باشگاه‌های جهان را هم عهده‌دار بوده است.

  • ورزشگاه محمد بن زاید (گنجایش ۴۲ هزار و ۵۶ نفر)

ورزشگاه محمد بن زاید در ابوظبی با ظرفیت بیش از ۴۲ هزار نفر در رده دوم بزرگ‌ترین ورزشگاه‌های امارات متحده قرار دارد. این ورزشگاه در اوایل دهه ۹۰ میلادی ساخته شد و آن زمان ۱۵ هزار نفر گنجایش داشت. از سال ۲۰۰۶ به بعد در چند مرحله نوسازی و گسترش، ظرفیت آن به ۴۲ هزار و ۵۶ نفر افزایش داده شد. ورزشگاه محمد بن زاید طبق الگوی ورزشگاه‌های بریتانیا ساخته شده و تماشاگران به زمین بسیار نزدیک هستند.

  • ورزشگاه هزاع بن زاید (گنجایش: ۲۵ هزار نفر)

احداث ورزشگاه ۲۵ هزار نفری هزاع بن زاید در سال ۲۰۱۲ آغاز شد و افتتاح آن نیز در سال ۲۰۱۴ صورت گرفت. این ورزشگاه به باشگاه العین تعلق دارد. ورزشگاه هزاع بن زاید در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ میزبان مسابقات سوپر جام مصر بود.

  • ورزشگاه شیخ خلیفه بن زاید (گنجایش: ۱۶ هزار نفر)

ورزشگاه شیخ خلیفه بن زاید که در شهر العین قرار دارد، ورزشگاهی چند منظوره است و گنجایش آن بر ۱۶ هزار نفر بالغ می‌شود. این ورزشگاه در سال ۱۹۹۵ گشایش یافت و از جمله یکی از ورزشگاه‌های میزبان برگزاری جام جهانی فوتبال جوانان زیر ۲۰ سال در سال ۲۰۰۳ و جام ملت‌های آسیا در سال ۱۹۹۶ بود.

  • ورزشگاه مکتوم بن راشد (گنجایش ۱۲ هزار نفر)

ورزشگاه ۱۲ هزار نفری مکتوم بن راشد در دبی قرار دارد. مالک این ورزشگاه باشگاه معروف الاهلی است.

  • ورزشگاه آل نهیان (گنجایش: ۱۲ هزار نفر)

ورزشگاه آل نهیان که در سال ۱۹۹۵ میلادی گشایش یافت، با ۱۲ هزار نفر گنجایش یکی از استادیوم‌های کوچک امارات متحده عربی محسوب می‌شود. این ورزشگاه چندمنظوره محل انجام دیدارهای خانگی باشگاه الوحده است.

  • ورزشگاه الشارجه (گنجایش: ۱۱ هزار و ۷۲ نفر)

ورزشگاه چندمنظوره الشارجه که محل برگزاری دیدارهای خانگی باشگاه الشارجه است، ۱۱ هزار و ۷۲ نفر گنجایش دارد.

  • ورزشگاه آل مکتوم (گنجایش: ۱۲ هزار نفر)

ورزشگاه آل مکتوم نیز از استادیوم‌های کوچک امارات است. باشگاه النصر مالک این ورزشگاه است و دیدارهای خانگی خود را در این استادیوم انجام می‌دهد.

کد خبر 426467

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha