یکشنبه ۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: لوریس چکناوریان و وارطان ساهاکیان از هنرمندان شناخته شده موسیقی، امشب با حضور در تلویزیون درباره‌ی تم‌های محلی در آهنگسازی گفت‌وگو می‌کنند.

چكناواريان

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شبکه چهار، «شب موسیقی» با اجرای رضا مهدوی امشب (دوم دی ماه) با حضور دو چهره پیشکسوت موسیقیایی ایران و ارمنستان به روی آنتن می‌رود.

لوریس چکناوریان آهنگساز، رهبر ارکستر، نویسنده و نقاش ارمنی‌تبار اهل ایران است. وی یکی از چهره‌های شناخته‌شدهٔ فرهنگی ایران و ارمنستان است. او به عنوان آهنگساز تا به حال ۶ اپرا، ۵ سمفونی، کارهای در زمینه موسیقی کر، موسیقی مجلسی، موسیقی باله، پیانو و خوانندگی، و همچنین کنسرتوهایی برای پیانو، ویولن، گیتار، سلو و پیپا، در کنار موسیقی‌های متن فیلم ساخته است. او بیش از ۱۰۰ اثر با لیبل‌هایی مانند آرسی‌ای، فیلیپس، امی و ای‌اس‌وی منتشر کرده است.

وارطان ساهاکیان موسیقی‌دان و آهنگساز ایرانی ارمنی‌تبار است. ساهاکیان از جمله هنرمندان شناخته شده موسیقی است که از ۱۴ سالگی نوازندگی پیانو را آغاز کرد. وی پس از فارغ التحصیلی از دانشکده هنرهای زیبا مدرک درجه یک هنری (معادل دکترا) را نیز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد.

گفتنی است در برنامه امشب «شب موسیقی» سه قطعه به نام‌های تولد مسیح، سوئیت آرارات و عاشقانه از لوریس چکناوریان و دو قطعه از ساهاکیان پخش می‌شود.

«شب موسیقی» یکی از برنامه‌های «شب‌های هنر» است که به تهیه‌کنندگی حبیب‌الله ذوالفقاری، پیرامون مسائل موسیقی، یکشنبه شب‌ها ساعت ۲۳ به طور زنده، از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

کد خبر 426260

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha