شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۸۵ - ۱۱:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین _ زهرا رفیعی :‌ دکتر فدا حسین مالکی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشورمان و مهندس قادری وزیر مبارزه با مواد مخدر افغانستان یادداشت تفاهم همکاری در مبارزه با مواد مخدر بین دو کشور را امضا کردند.

در این یادداشت تفاهم که در کابل به امضا دو طرف رسید ، همکاری در تبادل اطلاعات ، همکاری‌های مرزی، آموزش نیروهای انتظامی افغانستان ، تقویت پلیس مرزبانی و ایجاد مراکز تحقیقاتی مشترک برای مبارزه با مواد مخدر گنجانده شده است.

فداحسین مالکی در دیدار جداگانه ای با صبغت ا... مجددی رییس مجلس سنای افغانستان از تصمیم اخیر مجلس سنای افغانستان مبنی بر رد طرح موسسه سنلیس فرانسه تقدیر و تشکر کرده و بر همکاری دو کشور در مبارزه با مواد مخدر تاکید و سطح روابط دو کشور را مطلوب توصیف کرد .

وی همچنین از وضعیت پیچیده موجود در افغانستان که منجر به ناامنی ، شرارت و آدم ربایی در مرزهای شرقی کشورمان شده است ابراز نگرانی کرد و گفت : این مسائل برای جمهوری اسلامی ایران قابل تحمل نیست.

  دکتر مالکی در خصوص طرح موسسه سنلیس افزود: موسسه یاد شده از مدتها قبل با حمایت برخی از کشورهای اروپائی در پی آن بود که کشت خشخاش را در افغانستان قانونی نماید و در این صورت دنیا با یک بحران جدی مواجه می شد ،  با پیگیری های متعدد  ایران از طریق سازمان های بین المللی و رایزنی های پی در پی ستاد مبارزه با مواد مخدر بخصوص در اجلاس سالیانه اخیر سازمان ملل با موضوع مبارزه با مواد مخدر در وین و کنفرانس لندن و همچنین با هوشیاری مجلس سنای افغانستان طرح مذکور رد شد.

کد خبر 426

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز