همشهری آنلاین: مدیرکل امور فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو از بازرسی تمام واحدهای غذایی که در تولید فرآورده‌های خود از ذرت استفاده می‌کنند، خبر داد.

سازمان غذا و دارو

به گزارش  سازمان غذا و دارو،  وحید مفید  با اشاره به انتشار برخی اخبار مبنی بر احتمال استفاده از ذرت دامی در فراورده‌های غذایی  گفت: در صورت اثبات هرگونه عدم انطباق با مفاد قانونی با با متخلفان وفق مقررات برخورد می‌شود.

 وی افزود: این بازرسی‌ها با توجه به مواد ۹ و ۱۶ قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و همچنین دستورالعمل‌های اجرایی صدور پروانه‌های بهداشتی (ساخت، تولید، قراردادی و دیگر موارد) و کارگاهی انجام می‌شود مبنی بر لزوم درج جمله «تمام مواد اولیه مصرفی باید از مراکز و مؤسساتی که دارای پروانه ساخت معتبر یا پروانه بهداشتی ورود از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی/سازمان غذا و دارو باشند، تهیه شود».

وی افزود: در مدت حداکثر ۱۵ روز از تاریخ صدور این ابلاغیه نسبت به بازرسی فوق العاده از تمام کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی تحت نظارت که از ذرت در تولید فرآورده‌های خود استفاده می‌کنند، اقدام خواهد شد.

مدیرکل امور فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: بر این مبنا گزارشی از وضعیت انطباق ذرت مصرفی توسط کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی با استانداردهای ملی ۱۰۶۹۰ و ۵۹۲۵ طی یک سال گذشته به همراه هرگونه مکاتبات و اقدامات قانونی صورت گرفته در این زمینه حداکثر تا ۱۵ دی‌ماه به این اداره کل ارسال خواهد شد.

مفید افزود: پس از بررسی، در صورت مشاهده هرگونه موارد عدم انطباق در واحدهای تولیدی و صنعتی به استناد مفاد قانونی و مطابق ضوابط مربوطه اقدامات قانونی انجام خواهد گرفت.

کد خبر 425814

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha