به گزارش خبرنگار شهرنوشت، رمضان امینی که صبح دوشنبه ۲۶ آذر شخصاً با حضور در سامانه ۱۸۸۸ پاسخگوی مطالبات شهروندان بود در حاشیه این برنامه اظهار کرد: امروز بیش از ۱۰۰ تماس را پاسخ دادیم. فراوانی این تماسها به همکاران خودمان مربوط بود و بیشترین مطالبات آنان تعاونی مسکن بود. تعدادی هم از عملکردها و نوع اقدامات در شهرداری شاکی بودند.
امینی درباره تماس شهروندان گفت: انتقادات شهروندان هم بیشتر در حوزه خدمات شهری بود. این انتقادها به حوزه های رفت و روب، پسماند، آتشنشانی، فضای سبز، پله برقی و پل های هوایی مربوط می شد.
رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران یکی دیگر از مطالبات شهروندان را مربوط به بحث شهرسازی دانست و عنوان کرد: پروانه ساختمان تفکیکی، زمین های کشاورزی، ساخت و سازهای خلاف و موارد مربوط به کمیسیون ماده ۱۰۰ از دیگر مطالبات شهروندان بود.
امینی گفت: حمل و نقل عمومی هم یکی از مطالبات شهروندان بود که بیشترین انتقاد را به بحث اتوبوسرانی داشتند. مطالبات مالی پیمانکاران هم مطرح شد، اما کمترین بحث امروز این مورد بود.
او تصریح کرد: یکی از اقدامات ما در حوزه بازرسی جایگزینی نیروهای انسانی کشور به جای اتباع خارجی بوده است. مردم کشور عوارض پرداخت میکنند و ما اتباع را به کار میگیریم و در نهایت هموطنان خودمان بیکار هستنند. از زمان حضورم تاکنون در این زمینه هزار و ۳۰۰ نفر جایگزینی داشتهایم.
رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران با بیان اینکه ما به دنبال اصلاح امور هستیم، عنوان کرد: برای اینکه کارها بهتر انجام شود، سازمان بازرسی باید در کنار مدیران باشد. در اصل وظیفه ما بازرسی پیشگیرانه است. بازرسی که مبتنی بر قانون، هدایت و راهبری باشد؛ نه اینکه تخلفی انجام شود و بعد رسیدگی کنیم.
او برخورد قاطع و قانونی با کسانی که به حقوق مردم تعرض میکنند را اصلیترین وظیفه سازمان بازرسی دانست و گفت: با همین رویکرد اتاق فکر تشکیل دادهایم. این اتاق فکر متشکل از نیروهای نخبه شهرداری است. سعی میکنیم اقداماتی که انجام میدهیم سنجیده، قانونی و علمی باشد.
امینی با اشاره به اینکه کمیته منابع انسانی برای حوزه انتصابها تشکیل شده است، گفت: هم اکنون بسیاری از مشکلات ما این است که افراد تخصص مورد نیاز شغل خود را ندارند. ما باید تخصصگرایی، شایستهسالاری، تجربه و مسئولیتپذیری را سرلوحه کار خود قرار دهیم.
رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران تصریح کرد: یکی دیگر از کمیتههایی که شکل گرفته، کمیته تطبیق است. بسیاری از درخواستهای مردم که در سامانه ۱۸۸۸ ثبت میشود، برای ما قابل اجرا نیست. این کمیته بخشی از گزارشهای ۱۸۸۸ و بازرسیهای مسمتری که داریم را بررسی میکند.
نظر شما