همشهری آنلاین: تقویم‌هایی که رئیس‌جمهوری روسیه را هنگام شنا در زمستان و ورزش در باشگاه نشان می‌دهد، بین شهروندان ژاپنی بسیار محبوب و پرفروش شده است.

ولاديمير پوتين شنا در زمستان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، در فاصله کمتر از دو هفته تا پایان سال میلادی، بازار فروش تقویم سال ۲۰۱۹ در ژاپن پررونق‌تر از همیشه است اما علاقه ساکنان سرزمین آفتاب تابان به ولادیمیر پوتین باعث شده تقویم‌هایی با تصویر رئیس‌جمهوری ۶۶ ساله روسیه در ژاپن در رتبه اول پرفروش‌ها باشد. کی تاناکا، بازیگر ژاپنی سومین چهره محبوب در بازار تقویم است و حتی آوازه یوزورو هانیو، قهرمان المپیک زمستانی در رشته اسکیت هم به پای پوتین نمی‌رسد.

مدیران فروشگاه زنجیره‌ای لوفت که حق اختصاصی استفاده از تصاویر قدرتمندترین فرد روسیه را در تقویم ۲۰۱۹ در اختیار دارند، این تقویم‌ها را بیش از دیگر موارد مشابه می‌فروشند. هر چند برخی ژاپنی‌ها تقویم پوتین را برای تمسخر رئیس‌جمهوری روسیه می‌خرند اما هستند کسانی که هوشمندانه سراغ این تقویم می‌روند و به شیوه زندگی و شخصیت پوتین خارج از دنیای کاخ کرملین علاقه دارند.

این نخستین بار نیست که ژاپنی‌ها باعث شده‌اند تقویم پوتین در بازار این کشور آسیایی پرفروش و محبوب شود. سال گذشته این تقویم با تصاویری از بازی آقای رئیس‌جمهوری با سگ‌هایش در برف بسیار مورد استقبال قرار گرفت. یکی از سگ‌ها از نژاد آکیتا اینو بود؛ هدیه‌ای که فرماندار ایالت آکیتا در شمال ژاپن آن را به رسم یادبود به پوتین تقدیم کرده بود تا از حمایت‌ها و کمک‌های رئیس‌جمهوری روسیه در جریان فاجعه‌های سه‌گانه سال ۲۰۱۱ تقدیر کند.

هر چند فروش رسمی این تقویم‌ها در ژاپن ممنوع است اما دو سال پیش بازار تقویم پوتین با تصاویر او هنگام ماهیگیری برهنه در برف و تمرین جودو بسیار داغ شد. هنوز واکنشی از سوی شینزو آبه نسبت به علاقه ژاپنی‌ها به رئیس‌جمهوری روسیه دیده و گزارش نشده است. نخست‌وزیر ژاپن با وجود داشتن روابط گرم با پوتین، بر سر مالکیت چند جزیره اختلافی قدیمی و عمیق دارد.

کد خبر 425662

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha