همشهری آنلاین: آیین اختتامیه نخستین جشنواره کتاب کودک کاشان که از ۲۲ آذرماه با حضور وزیر فرهنگ در کاشان افتتاح شد عصر۲۵آذرماه با حضور مسئولان شهر و جمعی از نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان، دانش‌آموزان و معلمان در دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد.

جشنواره كتاب كودك كاشان

به گزارش خبرگزاری ایبنا اکبر رضوانیان، دبیر جشنواره کتاب کودک کاشان نیز در این مراسم به ارائه گزارشی از روند برگزاری جشنواره پرداخت و گفت:  بیش از صد نقطه شهر کاشان از مدرسه و نگارخانه و هتل گرفته تا کوچه و خیابان میزبان بیش از هزار نفر از مردم دوست‌دار کتاب در همه سنین بود.

وی افزود: این جشنواره قرار است هرسال در کاشان برگزار شود تا فردا روز فرزندان ما با دانایی و مهربانی همراه باشند. 

به گفته رضوانیان در طول برگزاری این جشنواره چهار نمایشگاه تخصصی کتاب کودک، تصویرگری ملل، تصویرگری شاهنامه برای کودکان، ساخت کتاب‌های حسی و لمسی به همراه ۱۹ کارگاه با حضور ۵۶۵ نفر شرکت کننده،  افتتاحیه یک انجمن، ۹ جلسه دیدار و گفت‌وگو با نویسندگان، ۲۲ اجرای نمایش، ۲۷ قصه‌خوانی، ۲۵ صبحگاه کتاب و یک نشست بین‌المللی ازجمله برنامه‌هایی بود که در طول جشنواره برگزار شد.

مریم محمدخانی، به عنوان نماینده هیات داوران لاکپشت پرنده در این مراسم بیانیه هیات داوران را قرائت کرد و گفت: جشنواره صدای پای آب بازتاب صدای نسل نو و جدیدی از نویسندگان و تصویرگرانی بود که آئین‌ها و فرهنگ‌ها و باورهای ایرانی در آثارشان بازتاب داشت. در این بخش که به آثار چاپ نشده اختصاص داد ۸ نویسنده و ۸ تصویرگر ازجمله هاله قربانی، مهرانه جندقی، معصومه صحبتی، ریحانه شیران، آرزو باغ‌شیخی و... در بخش تصویرگری و زهرا نعمت‌الهی، مریلا یزدانی، الهام ابراهیم‌زاده، زهرا غلامی، مسعوده یگانه‌خو و ... در بخش داستان تقدیر شدند.

وی افزود: در بخش اصلی جشنواره نیز که به آثار چاپ شده اختصاص داشت بیش از ۲۰۰ کتاب تالیفی و ترجمه در بخش‌های علمی، داستان، رمان، تصویری و ... بررسی شدند و در نهایت یک برگزیده و سه تقدیری انتخاب شد.

به گفته محمدخانی کتاب «آب چال» نوشته گریم بیس بت ترجمه فؤاد نظیری از انتشارات فنی ایران به عنوان برگزیده و کتاب‌های نجات آب نوشته بهرام معلمی و فریبا همتیان از انتشارات فنی ایران، «کوزه‌ای که تنها شد» نوشته طاهره ایبد و «قصه‌های تالاب» نوشته محمدرضا مرزوقی از نشر امیرکبیر عنوان تقدیری را به خود اختصاص دادند.در ادامه مراسم از سید رضا کروبی به عنوان ناشر نمونه محیط زیستی تقدیر شد.

همچنین در این مراسم از مرضیه برومند، فریده فرجام، بهرام شاه‌محمدلو و خانم آخوندزاده تقدیر شد.در این مراسم از نشان رسمی جشنواره کتاب کودک کاشان رونمایی شد و در ادامه بچه‌ها به اجرای موسیقی پرداختند.

کد خبر 425629

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha