همشهری آنلاین: رئیس هیات عامل شستا گفت: تا پیش از این، دو دهک از جمعیت ایران آسیب‌پذیر بود اما به دلیل شوک‌های اقتصادی و شرایط اجتماعی ناشی از آن، وضعیت به گونه‌ای است که بیشتر از دو دهک از افراد جامعه در معرض آسیب‌پذیری هستند.

اکبر ترکان

به گزارش ایرنا، اکبر ترکان در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل شستا اظهار داشت: با ارزیابی‌های انجام شده از هزینه زندگی، به این نتیجه می‌رسیم که بیشتر از دو دهک در معرض آسیب قرار دارند.

ترکان با بیان اینکه وزارت رفاه باید آسیب‌های اجتماعی را جبران کند، ادامه داد: بخشی از این آسیب‌ها ناشی از معلولیت‌های جسمی است.

رئیس هیات مدیره شستا یادآورشد: تامین اجتماعی بیش از نیمی از افراد جامعه - که حدود ۴۲ میلیون نفر می‌شود - را تحت پوشش قرار داده است و باید از پیش از تولد تا پس از مرگ به آن‌ها خدمات ارائه دهد.
ترکان خاطرنشان ساخت: بار عمده تامین بیمه کشور بر عهده وزارت تعاون است؛ اگرچه در جایگاه خدمات درمان‌گری افراد دیگری قرار دارند اما در جایگاه بیمه‌گری نقش اساسی برعهده وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است.

رئیس هیات مدیره شستا با بیان اینکه در شرایط موجود هزینه درمانگری گران است، تاکید کرد: نظام های تامین اجتماعی باید بتوانند هزینه درمانگری را سبک‌تر کنند.

وی خاطرنشان ساخت: همه اذهان متوجه بحث درمانگری هستند اما نکته بسیار مهم اینکه برای دریافت خدمات مناسب در زمینه درمانگری باید بخش بیمه‌گری پشتیبانی و تقویت شود.

محمد رضوانی‌فر به‌ عنوان مدیرعامل جدید شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) جانشین مرتضی لطفی در این سمت شد. رضوانی‌فر پیش از این، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین (تی‌پی‌کو) یکی از هلدینگ‌های زیرمجموعه شستا بود.

کد خبر 425482

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha