همشهری آنلاین: معاون اول رییس جمهوری در نامه‌ای خطاب به وزیران امور اقتصادی و دارایی و صنعت، معدن و تجارت درخصوص خودروهای دپو شده در گمرک تصریح کرد نباید برای کسانی که در چارچوب قوانین و مقررات عمل کرده‌اند مشکل ایجاد شود.

جهانگيري

به گزارش ایرنا، گمرک جمهوری اسلامی امروز، شنبه۲۴ آذر،   نامه سی ام آبان ماه اسحاق جهانگیری به وزیران صنعت و اقتصاد درخصوص "تعیین تکلیف موضوع استمرار خسارت ناشی از دپوی خودروهای مربوط به برندهای مختلف در گمرکات کشور" را منتشر کرده که در آن تصریح شده: نباید تحت تاثیر فضاسازی، موانع فعالان اقتصادی را برطرف نکنیم.

به گفته مهدی دافر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو، بیش از ۱۴ هزار و ۶۰۰ دستگاه خودروهای متوقف شده در گمرک، هیچ مشکلی ندارند، ثبت سفارش شده‌اند و حقوق گمرکی شان پرداخت شده و ۶ هزار و ۴۸۱ دستگاه خودرو نیز به شیوه درست ثبت سفارش نشده است.

واردات خودرو در سال ۱۳۹۶ رشد شتابانی داشت که سبب شد اواخر تیرماه پارسال وزارت صنعت، معدن و تجارت با دستور وزیر وقت، ثبت سفارش آن را تا زمان اصلاح آیین نامه مربوطه در دولت متوقف کند. در آن زمان آمار گمرک نشان می داد که در پنج ماهه نخست پارسال ۳۷ هزار و ۶۲۳ دستگاه انواع خودروی سواری وارد کشور شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۵ از نظر تعداد ۶۴.۴۲ درصد افزایش داشت.

این ممنوعیت اواخر دی ماه و با ابلاغ آیین نامه جدید واردات خودرو، برطرف و واردات خودروها از سر گرفته شد اما با تغییر سیاست‌های ارزی دولت در سال ۹۷ از سویی و نیز خروج آمریکا از برجام، دولت تصمیم گرفت واردات برخی کالاهای غیرضرور از جمله خودرو را بار دیگر متوقف کند.

کد خبر 425469

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha