همشهری آنلاین: سخنگوی حزب حاکم "عدالت و توسعه" ترکیه اعلام کرد: رییس سازمان اطلاعات و امنیت این کشور هیچ‌گونه گزارش رسمی درباره جمال خاشقجی به کنگره آمریکا نداده است.

آنکارا: رییس سازمان اطلاعات گزارشی درباره خاشقجی به کنگره آمریکا نداده است

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه الجزیره، عمر چلیک، سخنگوی حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی گفت: هاکان فیدان، رییس سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه در سفر خود به آمریکا با اعضای کنگره در چارچوب طرحی برای یک همایش امنیتی دیدار کرده است.

او همچنین با مسئولان دیگری از جمله جینا هاسپل، رییس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) دیدار کرد. رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه همواره درجریان سفرهای مسئولان ارشد قرار می‌گیرد و این مسئولان بعد از بازگشت اردوغان را در جریان برخی جزییات سفرشان می‌گذارند. هاکان هیچ‌گونه گزارش رسمی درباره پرونده قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد عربستان سعودی به کنگره آمریکا ارائه نکرده است.

وی افزود: برخی از مخالفان از اخبار منتشر شده در این خصوص برای متهم کردن فیدان به انتخاب کنگره آمریکا به جای پارلمان برای ارائه گزارشی درباره جمال خاشقجی سوء‌استفاده کردند.

عمر چلیک تاکید کرد: رییس سازمان اطلاعات ترکیه جزییات سفرش به آمریکا را در دیدار روز دوشنبه خود با اردوغان مطرح کرد.

جمال خاشقجی دوم اکتبر در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول به قتل رسید، قتل وی خشم جامعه جهانی را برانگیخته و جهان خواهان شناسایی مسئولان قتل وی و مکان جسدش است.

عمر چلیک در کنفرانس مطبوعاتی خود در مقر حزب عدالت و توسعه گفت: شرایط کنونی نشان می‌دهد که عربستان سعودی برای شناسایی کسانی که در جنایت قتل جمال خاشقجی دست داشتند و کسی که دستور قتل را داده است، همکاری نمی‌کند. ما دنبال واقعیت درباره این پرونده هستیم هیچ کسی معتقد نیست که متهمان در عربستان سعودی به نحوی درست و شفاف بازجویی می‌شوند.

وی بر لزوم انجام تحقیقات بین‌المللی شفاف درباره این پرونده تاکید کرد و گفت: این جنایت اقدامی علیه ترکیه محسوب می‌شود.

کد خبر 425226

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha