چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۶:۲۴
۰ نفر

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در اختتامیه دومین جایزه جهانی ادیان توحیدی سه پیشنهاد عنوان کرد: جایزه جهانی ادیان توحیدی به جهت رسمی شدن و منزلت یافتن بیشتر، به شورای‌عالی انقلاب فرهنگی معرفی شود.

همچنین با هدف ارتباط ادیان به مرکز گفت‌وگوی تمدن‌ها مرتبط شود و نیز از فطرت شاخصی برای ارزیابی هنر تدوین شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، علی اکبر رشاد ضمن اعلام نظرات خود در این راستا گفت: «این جایزه اتفاق کوچکی نیست، با سرسوزن ذوقی که دارم و کما بیش علاقه‌مند به موضوعات هنری هستم و در شورای هنر عضویت دارم، با وجود بزرگی این جریان، جایزه ادیان الهی اتفاقی خاموش است. برای همین از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری، این جشنواره به شورای‌عالی انقلاب فرهنگی معرفی شود تا بنده از رسمی و جهانی شدن این طرح حمایت کنم».

رشاد با ابراز تأسف از اینکه برخی از هنرمندان در هنر مدرنیته راه خطا پیش گرفته‌اند و هنر در حال تهدید است گفت: پیشنهاد می‌کنم از فطرت برای ارزیابی هنر شاخصی تدوین شود.

در ادامه مجید سنگی قائم مقام سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، از گردهم آمدن هنرمندان برجسته از اقوام، ‌ملیت‌ها وادیان ابراز خوشحالی کرد و گفت: این مهم نشانگر ریشه‌های عمیق هنر در دین و فطرت است.

کد خبر 42505

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز