همشهری آنلاین: وزیر خارجه فرانسه از رئیس جمهوری آمریکا خواست تا در امور سیاست داخلی این کشور دخالت نکند.

وزير خارجه فرانسه

به گزارش یورونیوز، چهار هفته پس از فراگیر شدن اعتراض‌های خیابانی جنبش جلیقه زردها ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه روز یکشنبه ضمن ابراز نگرانی از به خطر افتادن موقعیت فرانسه و ارزش های دموکراسی در این کشور گفت که شنیدن برخی اظهارنظرها او را سخت نگران می‌کند، چرا که به زعم آقای لودریان دموکراسی موقعیتی شکننده است و شورش علیه نهادهای قانونی اساس زندگی مسالمت آمیز جمعی را به مخاطره می‌اندازد.

وزیر خارجه فرانسه همچنین در واکنش به توئیت‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در مورد اعتراض‌های خیابانی هفته‌های اخیر در شهرهای فرانسه اظهار داشت: «همانطور که پیش‌تر به رئیس جمهوری آمریکا و فرانسه هم گفته‌ام، ما هیچ علاقه‌ای برای ورود به مسائل مطرح برای آمریکایی‌ها نداریم و متقابلا از این کشور هم می‌خواهیم که اجازه دهد ما هم در کشورمان زندگی خودمان را ادامه دهیم.»

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه همزمان با تظاهرات جلیقه زردها در فرانسه، ناکارآمدی توافق تغییرات آب و هوایی پاریس را علت وقوع این اعتراض ها دانسته بود و مدعی شده بود که مردم فرانسه خواهان او هستند.

وی گفته فرانسوی ها در خیابان‌های پاریس فریاد می‌زنند «ما ترامپ را می‌خواهیم».

در همین حال برونو لو مر، وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه هم در حاشیه نشست خود با صاحبان کسب و کار در پاریس به خبرنگاران گفت که خشونت‌های ناشی از اعتراض جلیقه زردها برای تجارت و اقتصاد فرانسه بسیار خسارت بار بوده است.

شهروندان فرانسوی که در اعتراضات سراسری علیه افزایش مالیات سوخت از روز ۱۷ نوامبر در خیابان‌ها و بزرگراه‌های شهرهای مختلف فرانسه شرکت می‌کنند خود را «جلیقه زردها» نام نهاده‌اند. با وجود عقب‌نشینی دولت فرانسه از اعمال افزایش مالیات بر سوخت، اعتراض جلیقه زردها به وضعیت اقتصادی همچنان ادامه دارد.

کد خبر 424974

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • FR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    0 0
    البته فقرای فرانسه با کپرنشین های ایران فرق می کنند، در فرانسه فقرا مسکن و بیمهٔ درمانی رایگان داشته وهر نفرماهانه مبلغ ششصد یورو پول تو جیبی برای تفریحات و سبد کالای هفتگی با البسهٔ رایگان دارند، یکی نمی تواند بدون اخذ مالیات سه تن سکه بخرد و آن دیگری کپر نشین باشد.