چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۷
۰ نفر

همایون شجریان در سومین روز جشنواره «موسیقی‌های سنتی مردمی استانبول» به صحنه رفت تا علاقه‌مندان ترکیه‌ای و ایرانیان مقیم استانبول برای نخستین‌بار مهمان صدای او شوند.

موسيقي شجريان

به گزارش خبرگزاری آناتولی، همایون شجریان در این اجرا آثاری چون «نه فرشته‌ام، نه شیطان»، «خداوند اسرار» و اشعاری از مولانا جلال‌الدین رومی، حافظ شیرازی و محمدرضا شفیعی‌کدکنی را با همراهی استادان تار، سنتور، کمانچه و بربط از این کشور اجرا کرد.در کنار همایون شجریان، تهمورث پورناظری نوازنده تار و سه‌تار و سهراب پورناظری نوازنده کمانچه، حسین رضایی‌نیا  نوازنده دف، آیین مشکاتیان  نوازنده سازهای کوبه‌ای، مهیار طریحی نوازنده سنتور، آزاد میرزاپور نوازنده بربط و آرین کشیشی نوازنده گیتار بیس حضور داشتند.

تکنوازی‌های هنرمندان در بخش‌های مختلف کنسرت با تشویق پرشور حضار همراه شد. در پایان یاووز بینگول از خواننده‌های معروف ترکیه ضمن آرزوی سلامتی برای محمدرضا شجریان از استادان ارزنده موسیقی ایران و پدر همایون شجریان دسته گلی تحت عنوان «ارمغانی از طرف مردم ترکیه به مردم ایران» به وی اهدا کرد.جشنواره «موسیقی‌های سنتی مردمی استانبول» با حمایت ریاست‌جمهوری ترکیه و به همت شهرداری استانبول در سالن «جمال رشید ری» منطقه حربیه استانبول برگزار شد.

کنسرت شجریان‌ و پورناظری‌ها بازتاب چشمگیری در مطبوعات ترکیه داشت. روزنامه‌ها و رسانه‌های ترکیه در گزارش‌های خود از این رویداد فرهنگی به نقش خانواده شجریان در موسیقی اصیل ایرانی طی ۴ دهه قبل پرداختند. روزنامه حریت در سایتش زندگینامه‌ای از همایون شجریان و برادران پورناظری منتشر کرده است. حریت به‌نقل از همایون نوشته است: اغلب تمرینات آواز خود را پس از کوهنوردی در ارتفاعات اطراف تهران انجام داده‌ام. او به نوآوری‌هایی که در موسیقی اصیل ایرانی انجام می‌دهد اشاره می‌کند و معتقد است هر نوآوری بدون زیر بنای متکی بر سنت‌های فرهنگی با استقبال روبه‌رو نخواهد شد.

کد خبر 424618

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha