سه‌شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۴
۰ نفر

چندماه پس از فاجعه مدرسه پسرانه معین در تهران و دستگیری ناظم مدرسه به اتهام تشویق دانش‌آموزان به فساد و فحشا، وقوع حادثه‌ای مشابه در اصفهان مردم این شهر را شوکه کرد.

مدرسه ابتدايي

حالا و به‌دنبال شکایت والدین تعدادی از دانش‌آموزان یک مدرسه ابتدایی در اصفهان، مبنی بر آزار و اذیت پسربچه‌ها در مدرسه تحقیقات پلیس و دستگاه قضایی برای کشف حقیقت آغاز شده است.

به گزارش همشهری، از دو روز پیش کلیپی در کانال‌های تلگرامی شهر اصفهان در حال دست‌ به‌دست شدن است که حکایت از اعتراض والدین تعدادی از دانش‌آموزان مدرسه‌ای ابتدایی در این شهر دارد. آنها می‌گویند که نایب‌رئیس انجمن اولیا و مربیان مدرسه تعدادی از پسربچه‌ها را در سرویس بهداشتی مورد آزار و اذیت قرار داده و آنها را تهدید کرده که اگر چیزی از این ماجرا بگویند، آنها را سر به نیست می‌کند.

به‌دنبال انتشار این کلیپ، پلیس و دستگاه قضایی نیز وارد ماجرا شدند تا جایی که روز گذشته مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان اصفهان توضیحاتی درباره این حادثه ارائه کرد. علیرضا مهدی درخصوص ادعای وقوع تجاوز در یکی از مدارس ناحیه چهار آموزش و پرورش شهر اصفهان گفت: مسئولان اداره کل آموزش‌وپرورش و ناحیه ۴صبح دیروز برای بررسی ابعاد ماجرا در مدرسه حاضر شدند. موارد مطرح‌شده در حد ادعاست و هنوز چیزی اثبات نشده است. متهم اصلی که نایب‌رئیس انجمن مدرسه است تحویل مراجع قضایی شده و این مراجع پیگیر مراحل قانونی پرونده هستند.

وی ادامه داد: مسئولان آموزش‌وپرورش ناحیه ۴از این فرد به مراجع قضایی شکایت کرده‌اند. هم‌اکنون حراست آموزش‌وپرورش پیگیر ماجراست تا مشخص شود اگر قصوری توسط مدیران این مدرسه رخ داده است با آنها برخورد شود. از سوی دیگر مدیر و ناظم این نوبت مدرسه برکنار شده‌اند و هنوز سرپرستی برای این مدرسه تعیین نشده است.

به‌دنبال این ماجرا، دادستان عمومی و انقلاب اصفهان نیز از دستگیری متهم پرونده خبر داد و گفت: در پی وصول گزارشی مبنی بر آزار و اذیت چند دانش‌آموز در یکی از مدارس ابتدایی اصفهان دستور ویژه قضایی صادر و متهم این پرونده که یکی از اعضای انجمن اولیا و مربیان مدرسه بوده است با صدور قرار قانونی در بازداشت به سر می‌برد.

علی اصفهانی افزود: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، با تعیین شعبه‌ ویژه بازپرسی در دادسرای عمومی و انقلاب اصفهان تحقیقات تکمیلی در این خصوص در دستور کار قرار گرفته و نتیجه متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

  • گفت‌وگو با پدر یکی از دانش‌آموزان

پدر یکی از دانش‌آموزان مدرسه ابتدایی... اصفهان در گفت‌وگو با همشهری درباره جزئیات این ماجرا می‌گوید: مدرسه مورد نظر در دو شیفت فعالیت دارد که شیفت صبح برای کلاس اول، دوم و سوم و شیفت بعدازظهر نیز برای کلاس‌های دیگر است. ظهر یکشنبه وقتی به‌دنبال پسرم به مقابل مدرسه رفتم، عده‌ای از والدین را دیدم که تجمع کرده بودند. یکی از آنها می‌گفت که یکی از اعضای انجمن اولیای مدرسه به پسر او و چند پسربچه دیگر تجاوز کرده است.

به گفته این مرد، ماجرا از این قرار بوده که او با دیدن کبودی‌های روی دست پسرش شروع به پرس و جو از او می‌کند و پسربچه با گریه مدعی می‌شود که آقای... او را به داخل سرویس بهداشتی مدرسه برده و پس از نشان دادن فیلم‌ مستهجن، او را به زور مورد آزار و اذیت قرار داده است. بعد هم تهدیدش کرده که اگر از این ماجرا چیزی به کسی بگوید، بلایی سرش می‌آورد. پدر این پسربچه هم با شنیدن موضوع، ماجرا را با تعدادی از والدین دیگر مطرح می‌کند و برخی از آنها پس از پرس و جو از بچه‌هایشان متوجه می‌شوند که این اتفاق برای بچه‌های آنها هم رخ داده است و به همین دلیل تصمیم به اعتراض در مقابل مدرسه می‌گیرند.

وی ادامه می‌دهد: حالا همه ما اولیای دانش‌آموزان از مسئولان مدرسه و متهم شکایت داریم. اول اینکه چطور خانم مدیر مدرسه، به یک مرد اجازه می‌داده اینقدر زیاد به مدرسه تردد کند. پسر این مرد در شیفت بعدی مدرسه درس می‌خواند اما او با حضور در شیفت مخالف، دست به این کار می‌زد. چطور معلم‌ها وقتی دانش‌آموزی به سرویس بهداشتی می‌رفت و دیر می‌کرد، پیگیر ماجرا نمی‌شدند؟ به‌نظر ما همه آنها کوتاهی کرده‌اند و به همین دلیل تصمیم گرفته‌ایم بچه‌هایمان را تا چند روز به مدرسه نفرستیم و امیدواریم همه این موارد از سوی قوه قضاییه به‌طور دقیق بررسی و رسیدگی شود.

کد خبر 424495

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha