همشهری آنلاین: خبرگزاری فرانسه گزارش کرد یک پیرزن هشتاد ساله الجزایری الاصل در آپارتمان خود و زمانی که قصد بستن پنجره را داشت مورد اصابت گلوله گاز اشک‌آوری قرار گرفت که از سوی پلیس ضد شورش برای مقابله با معترضان شلیک شده بود و کشته شد.

اعتراض ها در فرانسه

با گسترده شدن اعتراضات «جلیقه زردها» در روز شنبه یکم دسامبر به شهرهای مختلف فرانسه و درگیری خشونت‌آمیز میان معترضان و پلیس ضد شورش، دامنه خسارات، زخمی‌شدگان و تلفات آن نیز وسعت بیشتری یافت؛ کشته شدن یک زن سالخورده در شهر مارسی به دلیل برخورد گلوله گاز اشک‌آور با صورت وی یکی از این موارد بود.

سلیم موسی، وکیل و یکی از دوستان قربانی این حادثه به خبرگزاری فرانسه گفت که وی بلافاصله به بیمارستان منتقل شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت اما روز یکشنبه در بیمارستان درگذشت. آقای موسی می‌گوید که مشخص نیست که دلیل درگذشت این زن سالخورده اصابت گلوله گاز اشک‌آور و یا «ضعف جسمانی» او بوده است.

شبکه ارت‌ال به نقل از منابع آگاه گزارش کرد امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه روز دوشنبه سوم دسامبر در ملاقات با نیروهای پلیس ضد شورش پاریس که کنترل اعتراضات روز شنبه را بر عهده داشتند به آنها وعده پرداخت پاداش داد.

به گزارش این رسانه، آقای ماکرون ملاقات غیر رسمی و دوستانه‌ای با نیروهای پلیس ضد شورش در منطقه بیستم پاریس داشت و در جریان صرف نهار قول داد تا به دلیل مقابله با «شورشی‌ها» در روزهای تعطیل پایان هفته از سوی وزارت کشور به آنها پاداش پرداخت شود.

روز شنبه یکم دسامبر ۴۶۰۰ نیروی پلیس و ژاندارم در درگیری‌های پاریس حضور داشتند و هزاران نیروی پلیس دیگر نیز وظیفه کنترل اعتراضات دیگر شهرهای این کشور را بر عهده داشتند.

کد خبر 424486

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha