همشهری آنلاین: دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد: نزدیک به ۷۰ درصد زندانیان کشور به واسطه جرایم مرتبط با مواد مخدر در زندان به سر می‌برند.

اسكندر مومني

به گزارش همشهری آنلاین، سردار دکتر اسکندر مومنی در دیدار با معاونان، مدیران و کارکنان ستاد مبارزه با مواد مخدر، با بیان این مطلب افزود: همچنین ۴۰ درصد جرایم به صورت مستقیم به دلیل مواد مخدر است و ۵۵ درصد طلاق‌ها به دلیل اعتیاد به مواد مخدر رخ می‌دهد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه نیروهای مقابله‌ای کشور اعم از نیروی انتظامی، سپاه، بسیج و وزارت اطلاعات، مجاهدت‌های بسیاری را در حوزه مقابله با مواد مخدر انجام داده‌اند، گفت: طی ۴ دهه گذشته، نزدیک به ۴ هزار نفر در راه مبارزه با مواد مخدر به شهادت رسیده‌اند.

مومنی افزود: شرایط جغرافیایی کشور به گونه‌ای است که در کنار کشوری (افغانستان) قرار گرفته‌ایم که تولید مواد مخدر در آن، به ۱۰ هزار تن تولید رسیده است، رقمی که تا دو دهه گذشته، حدود ۲۰۰ تن بود. از طرفی، ساده‌ترین و ارزان‌ترین مسیر قاچاقچیان برای ترانزیت مواد مخدر به اروپا، ایران است؛ لذا منطق به ما حکم می‌کند که در کنار اقدامات مقابله‌ای، برنامه‌های فرهنگی و پیشگیری را هم انجام دهیم و از همه ظرفیت‌های فرهنگی در این امر استفاده کنیم.

وی به اولویت نخست و کوتاه مدت ستاد مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و افزود: ساماندهی معتادان متجاهر و انتقال آنان به مراکز درمانی مربوطه، از اهمیت خاصی برای ما برخوردار است؛ چرا که هر چقدر هم در این حوزه تلاش کنیم اما مردم، یک معتاد را در خیابان و پارکی ببینند، به گزارش‌های ما توجهی نخواهند کرد.

  • منبع: برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی ستاد مبارزه با مواد مخدر
کد خبر 423849
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha