همشهری آنلاین: معاون عملیات سازمان امداد و نجات از وقوع سیل در ۱۵ استان و برف و کولاک در ۹ استان خبر داد و اعلام کرد که امدادرسانی‌ها ادامه دارد.

سيل و كولاك

شاهین فتحی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وقوع سیل و آبگرفتگی در ۱۵ استان کشور گفت: شاهد وقوع سیل در ۱۵ استان از جمله اصفهان، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، لرستان، مازندران و همدان هستیم که در پی آن ۱۳۱ شهر و روستا و مناطق عشایرنشین در حال امدادرسانی هستند و در چهار روز گذشته تا کنون ۵۲۴۰ نفر در این استان ها امداد رسانی شده اند، همچنین در میان افراد ساکن در این مناطق چهار نفر مفقود شده‌اند.

وی افزود: ۷۸۲ نفر از اعضای جمعیت هلال احمر در قالب ۱۸۸ تیم در حال امدادرسانی هستند که تاکنون ۷۷نفر به مناطق امن انتقال داده شدند، برای ۴۵۸نفر اسکان اضطراری فراهم شده، ۹ دستگاه خودرو از مسیر سیلاب رهاسازی شده و تخلیه آب از ۲۳۶ واحد مسکونی نیز انجام شده است.

معاون عملیات امداد و نجات هلال احمر با اشاره به وقوع برف و کولاک در ۹ استان نیز گفت: این استان‌ها از جمله اردبیل، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، زنجان، فارس، قزوین، مازندران، مرکزی و همدان هستند که به ۲۶ محور و مناطق عشایر نشین در این استان‌ها رسیدگی شده است.

وی ادامه داد: ۶۱۲ نفر در پی وقوع برف و کولاک توسط ۱۱۶نفر در قالب ۳۴ تیم امدادرسانی شده‌اند.

کد خبر 423760

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha