همشهری آنلاین: یک سوزن در ظرف توت‌فرنگی در فروشگاهی در نیوزیلند پیدا شده است. این دومین بار در ماه‌های اخیر است که سوزن در توت فرنگی‌های موجود در نیوزیلند پیدا می‌شود.

توت فرنگي

به گزارش بی بی سی، این بسته توت فرنگی صبح شنبه (۳ آذر) از سوپرمارکت "فرش چویس" در شهر جرالدین در ساوت آیلند خریده شده است.

مشخص نیست که این بسته توت فرنگی تولید داخلی بوده یا از استرالیا وارد شده است.

پیش از این فقط یک مورد از پیدا شدن سوزن در نیوزیلند گزارش شد که همان یک مورد باعث شد که فروشگاه‌های بزرگ، توت فرنگی‌های وارداتی از استرالیا را متوقف کنند.

ماجرای توت‌فرنگی‌های سوزن‌دار و چند میوه دیگر که از ماه سپتامبر در استرالیا آغاز شد و دردسرهای فراوانی برای صنعت کشاورزی این کشور درست کرد، دو هفته پیش با دستگیری زنی متهم به فرو کردن سوزن به میوه‌های فروکش کرده بود.

می او ترین، ۵۰ ساله که روز ۱۱ نوامبر دستگیر شد، متهم به هفت مورد آلوده کردن غذاست و در صورتیکه مجرم شناخته شود، ممکن است تا ده سال به تحمل حبس محکوم شود.

به گفته قاضی دادگاه انگیزه متهم که پیشتر ناظر مزارع کشاورزی و باغ میوه بوده، انتقام و آسیب زدن بوده است.

به گفته دادگاه خانم ترین "چندین ماه مشغول فرو کردن جسم فلزی در میوه‌ها بوده است".

در پی پیدا شدن سوزن در ظرف‌های توت‌فرنگی، کشاورزان مجبور شدند هزاران کیلو توت فرنگی را دور بریزند و فروشگاه فروش توت فرنگی و چند میوه دیگر را متوقف کردند. این ماجرا ده‌ها میلیون دلار ضرر در پی داشت.

اولین سوزن را دختری نه ساله پیدا کرد که توت‌فرنگی را گاز زد اما سوزن را نبلعید. او توت فرنگی پیش مادرش برد و مادرش در بین باقی توت‌فرنگی‌ها دو سوزن دیگر پیدا کرد.

اما اولین بار این مسئله پس از آن علنی شد که مردی پس از خوردن توت فرنگی به دلیل معده درد در بیمارستان بستری شد.

پس از آن ۱۸۶ مورد از پیدا شدن سوزن در میوه‌ها که اکثرا توت فرنگی بود در استرالیا گزارش شد. هر چند ۱۵ مورد واقعی نبود.

کد خبر 423727

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha