همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت امورخارجه اقدام گروه‌های تروریستی در حمله شیمیایی اخیر به مناطق مسکونی در حلب را به شدت محکوم کرد.

بهرام قاسمي سخنگوي وزارت خارجه

به گزارش ایرنا از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امورخارجه، بهرام قاسمی روز یکشنبه با ابراز نگرانی و تاسف عمیق از اخبار منتشر شده در خصوص اقدام گروه های تروریستی در حمله شیمیایی به مناطق مسکونی در حلب، این اقدام پلید و غیر انسانی را شدیدا محکوم کرد.

وی در ادامه یادآور شد: علت چنین اقدام غیرانسانی از سوی گروه های تروریستی حمایت های بی دریغ فکری، سیاسی، مالی و نظامی برخی کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای از این گروه های تروریستی در حال اضمحلال است.

به گزارش منابع میدانی، گروه های تروریستی شامگاه گذشته با پرتاب دهها خمپاره و راکت، مناطق مسکونی شهر حلب از جمله «الخالدیه» و «جمعیت الزهرا» واقع در شمال سوریه را هدف حمله شیمیایی قرار دادند که در جریان آن ۱۰۰ تن زخمی شدند.

شهر حلب مرکز استانی به همین نام که پیش از بحران ۲۰۱۱ به عنوان 'پایتخت تجاری سوریه شناخته می شد، از نیمه سال ۲۰۱۲ میلادی به جبهه اصلی جنگ داخلی در این کشور تبدیل و به مناطق تحت کنترل نیروهای دولتی و تحت اشغال تروریست ها تقسیم شد.

منابع میدانی اعلام کردند که مصدومان حملات راکتی تروریست ها به خاطر احساس خفگی ناشی از گاز کلور برای مداوا به مراکز بیمارستانی شهر منتقل شده اند.

اوضاع استان حلب در شمال سوریه و نزدیک مرزهای این کشور با ترکیه و به ویژه مرکز این استان به خاطر حملات موشکی و خمپاره ای تروریست ها همچنان ملتهب است.

سوریه از اسفندماه ۱۳۸۹ درگیر بحران ناشی از حمایت برخی کشورهای خارجی از ۱۰۰ گروه های تروریستی است.

کد خبر 423626

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha