همشهری آنلاین: خواننده جوان و محبوب روسی که هفته گذشته در خیابانی شلوغ روی سقف خودرو برای هواداران خود برنامه اجرا کرده بود، در دادگاه به ۱۲ روز حبس محکوم شد.

هاسكي رپر روسي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بی‌بی‌سی، دمیتری کوزنتسف که بیشتر با نام هاسکی شناخته می‌شود، قرار بود چهارشنبه گذشته در شهر کراسنودار در جنوب روسیه کنسرت اجرا کند اما برنامه او به دلیل فشارهای دولتی لغو شد. رپر ۲۵ ساله هم تصمیم گرفت با وجود هشدارهای مقام‌های رسمی به درخواست هوادارانش روی سقف یک خودرو در خیابانی شلوغ برود و برنامه اجرا کند.

نیروهای پلیس هاسکی را به اتهام «هولیگانیسم» بازداشت کردند و ویدئوهای لحظه دستگیری رپر محبوب مقابل دیدگان مردم معترض میلیون‌ها بار در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته و دیده شد. هاسکی در دادگاه ادعا کرد به خواسته هواداران و کسانی که بلیت کنسرت را خریده بودند احترام گذاشته و احساس مسئولیت کرده است. با این حال، دادگاه او را به ۱۲ روز زندان محکوم کرد.

کوزنتسف قرار بود در آره‌نا هال شهر کراسنودار روی صحنه برود اما از آنجا که مضمون بسیاری از شعرها و ترانه‌های او ضددولت است و چندان به مذاق دولتی‌ها خوش نمی‌آید، این برنامه لغو شد. هاسکی پس از آن تلاش کرد در یک باشگاه برای تماشاگران بخواند که ناگهان برق قطع شد و آخرین گزینه آنها اجرای خیابانی بود که با ورود پلیس به ماجرا و پایین کشیدن هاسکی از روی سقف یک خودرو پایانی ناخوشایند داشت.

رپر ۲۵ ساله روسی که در فضای مجازی هواداران بسیار دارد، پیش‌تر در صفحه رسمی خود اعلام کرده بود برنامه‌هایش در شهرهای مختلف روسیه زیر فشار نیروهای دولتی لغو شده است. خواندن ترانه‌ای در مخالفت آشکار با ولادیمیر پوتین و از سوی دیگر پشتیبانی از شورشیان مورد حمایت روسیه در شرق اوکراین از جمله مواضع متناقض این خواننده جنجالی در سال‌های اخیر بوده است.

دمیتری کوزنتسف سال ۱۹۹۳ در شرق سیبری به دنیا آمد و آلبوم سال گذشته او «ترانه‌های محبوب مردم (خیالی)» به یکی از پرفروش‌ترین آلبوم‌ها در روسیه تبدیل شد.

کد خبر 423453

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha