مجموع نظرات: ۱
پنجشنبه ۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: قطار قزوین - رشت با حضور محمد باقر نوبخت، به صورت آزمایشی به ایستگاه آخر رسید.

قطار قزوین - رشت به ایستگاه آخر رسید

به گزارش خبرنگار تسنیم از قزوین، در نخستین روز از ماه آذر صدای سوت قطار بر روی شبکه ریلی مسیر قزوین به رشت به صدا درآمد تا افتتاح رسمی این طرح مهم فراهم شود.

قطار مسیر راه آهن قزوین به رشت با حضور نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به حرکت در آمد تا مسافران را از قزوین به رشت جابجا کند و یک طرح ملی کلید بخورد.

پروژه راه آهن قزوین به رشت به طول ۱۶۴ کیلومتر احداث شده که ۷۰ کیلومتر آن متعلق به محدوده جغرافیایی استان قزوین است.

پروژه مسیر راه آهن قزوین به رشت یکی از مهمترین و اصلی ترین طرح های ملی محسوب می شود چراکه طـرح  راه آهـن قزویـن به رشت بطول ۱۶۴ کیلومتر، بصـورت یـک خطه، بـا سرعـت۱۶۰  کیلومتر برای قطارهای مسافربری و ۱۲۰ کیلومتر برای قطارهای باری، از ایستگاه سیاه چشمه در استان قزوین شروع شده و با عبور از روستاهای کوهین و شیرین سو در محدوده شهرهای لوشان، منجیل، رودبار، رستم آباد و امامزاده هاشم ادامه مسیر داده و به ایستگاه رشت می رسد.

این مسیر ریلی از ایستگاه رشت دو شاخه شده که یک شاخه با عبور از شهر پیربازار به بندرانزلی متصل شده و شاخه دوم آن به شهر مرزی آستارا منتهی می شود.

پروژه و طرح مسیر راه آهن قزوین به رشت مزایای ارزشمندی را به همراه دارد و این طرح علاوه بر آنکه از لحاظ حمل ‌و نقل داخلی بار و مسافر برای استانهای قزوین و گیلان اهمیت دارد، از نظر ایجاد یک کریدور ریلی جدید برای صادرات و واردات کشور و همچنین ترانزیت کالا از مناطق شمالی کشور به خلیج فارس و آب های آزاد بین‌المللی و دیگر کشورهای همسایه ایران بسیار مهم است.

آغاز پروژه ساخت راه آهن رشت - قزوین را می توان در سال ۱۳۸۵ عنوان کرد که می تواند سالانه حجم قابل توجهی از حمل و مسافرانی را جابه جا کند.

پیش بینی می شود افتتاح این خط ریلی تا دوماه آینده با حضور رئیس جمهور صورت بگیرد.

در اجرای پروژه مسیر راه آهن قزوین به رشت، مسئولان ارشد استان گیلان در جلساتی که با مسئولان استانی قزوین داشته اند، از تزریق نقدینگی ۴۸ میلیارد تومانی به این پروژه در سازمان برنامه و بودجه خبر داده بودند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور  هم پروژه راه آهن قزوین به رشت را با قرار گرفتن در مسیر اتصال کریدور شمال- جنوب در حوزه حمل و نقل ملی و بین‌المللی دارای اهمیت خاص عنوان کرده است.

کد خبر 423405

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
    1 1
    چرا از ایستگاه رشت دو شاخه میشه و به انزلی و استارا میره ولی سه شاخه نمیشه و به لاهیجان نمیاد؟ مگه ما لاهیجانی ها قطار نمیخوایم؟که صد البته در ادامه مسیر لاهیجان میشه به مازندران هم با ریل متصل شد!!!