همشهری آنلاین: وزیر خارجه ترکیه از عربستان خواست در رابطه با روشن شدن پرونده قتل جمال خاشقچی با این کشور همکاری بیشتری کند، وگرنه ترکیه از سازمان ملل متحد خواستار رسیدگی به این پرونده خواهد شد.

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه ۲۹ آبان (۲۰ نوامبر) در دیدار با همتای آمریکایی خود مایک پمپئو در واشنگتن درباره این درخواست گفت‌وگو کرد. او گفت که پیرامون این مسئله با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نیز مشورت کرده است.

چاووش‌اوغلو تاکید کرد که کشورش تاکنون پاسخ قانع‌کننده‌ای از رهبری عربستان سعودی در ریاض نگرفته‌ است و خواستار روشن شدن حقیقت است. جمال خاشقچی، روزنامه نگار منتقد سعودی روز دوم اکتبر به کنسولگری عربستان در استانبول رفت و دیگر بازنگشت. عربستان سعودی پس از مدت‌ها امتناع از پاسخگویی بالاخره اذعان کرد که جمال خاشقچی در کنسولگری این کشور به قتل رسیده است. مقام‌های سعودی هرگونه دخالت محمد بن‌سلمان در این قتل را تکذیب می‌کنند.

بر اساس مدارکی که ترکیه در اختیار سیا قرار داده فرمان قتل خاشقچی را ولیعهد عربستان داده است. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا ضمن تاکید بر حفظ مناسبات دوستانه با عربستان سعودی روز گذشته در واشنگتن گفت: «ممکن است که ولیعهد عربستان از این ماجرای تاسف‌بار خبر داشته یا نداشته است.»

اما کمیسیون امور خارجه در سنای ایالات متحده خواستار روشن شدن نقش محمد بن‌سلمان در این قتل شده‌است. باب کورکر، سناتور جمهوریخواه و باب منندس، سناتور دمکرات، از روسای کمیسیون  در نامه‌ای به ترامپ این درخواست را مطرح کرده‌اند.

کد خبر 423359

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha