همشهری آنلاین: یکی از سرویس‌های پردآرمد صنعت مخابرات زنگ تلفن همراه است.

زنگ تلفن همراه رهبر کمی بیش از 10 درصد فروش جهانی موسیقی و 70 درصد درآمد دانلود محتوای موبایل را در دست دارد.

به گزارش موبنا به نقل از سایت "امریکن کرونیکل"سازندگان تلفن همراه در وارد کردن گوشی‌ها به بازاری که مملو از ویژگی‌های تکنولوژیکی پیشرفته و ازدیاد گزینه‌های واسط کاربری است، ثابت قدم هستند.

تحقیقات در حوزه بازار تلفن همراه نشان می‌دهد که زنگ موبایل با در آمد 5/3میلیارد دلاری یکی از سرویس‌های پردآرمد صنعت مخابرات محسوب می‌شود.

ارایه دهندگان زنگ تلفن همراه مقرراتی را برای کاربران مشخص کرده‌اند که قبل از دانلود زنگ آن را گوش کنند. این در حالی است که برخی از ارایه دهندگان سرویس‌ها به کاربران اجازه می‌دهند که نام آهنگ را به خاطر سپرده و برای برخورداری از زنگ موبایل کد آن را به سرویس دهنده ارایه دهند.

در کشورهای با فرهنگ و زبان متفاوت مانند هند، آمریکا، و سنگاپور پشتیبانی چند زبانه برای روش های مختلف ارتباطات ارایه شده است.

تلفن همراه به سرعت در مرزها نفوذ می کند و در کشوری مانند هند که درصد زیادی از جمعیت در شهرهایی سکونت دارند که کلان شهر محسوب نمی شوند، مصرف تلفن همراه به طور ثابت سالانه افزایش می‌یابد.

جوانان بخش قابل توجهی از کاربران تلفن همراه در هند را تشکیل می‌دهند، همچنین اغلب جوانان از موسیقی به هر شکلی که باشد لذت می برند.

موسیقی پایه زنگ تلفن همراه است، بنابراین رشد زیاد بازار تعجب آور نخواهد بود. طبق گزارش‌ها ، نزدیک به 80 درصد از سهم درآمد مخابراتی را می‌توان به دانلود زنگ موبایل اختصاص داد، در حالی که بازی های موبایل بین 2 تا 8 درصد درآمد را در دست دارند.

کشوری مانند ژاپن که در تکنولوژی "کارائوک" پیشگام است، جدیدترین فناوری‌های را در زنگ موبایل به نام "آواز آهنگ" ایجاد کرده است.

در این تکنولوژی صدای کاربر روی یک آهنگ معروف ضبط می شود سپس با کمک نرم افزار به صدای مناسب و همزمان تبدیل می شود.

در تحقیقات مشخص شده که استفاده از زنگ موبایل در کشورهای آسیایی بخصوص نواحی آسیای جنوب شرقی بالا است.

کد خبر 42333

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز