چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران، ارتباط سید محمدعلی افشانی، شهردار سابق تهران را با شورا در شرایط سخت، مثبت و سازنده ارزیابی و از خدمات او در این سمت قدردانی کرد.

مسجد جامعي

احمد مسجدجامعی که پس از سخنرانی افشانی در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران سخن می‌گفت، با بیان این مطلب افزود: از آقای افشانی تشکر و نکته‌ای را اضافه می‌کنم که ایشان به آن نپرداخت اما احتمالا مهندس هاشمی به آن بپردازد؛ و آن ارتباط ایشان با شورا به ویژه در شرایط سخت بود به‌ویژه در شرایطی که قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان شفافیت نداشت.

وی با بیان اینکه این قواعد و قوانین بر اساس آنچه که تحلیل‌ها و نقل‌های مختلف از آن مطرح می‌شد، و اینکه آیا مشمول شهرداران هم می‌شود یا نه برای ما روشن نبود و آقای افشانی در این مدت پایدار ایستاد؛ او استعفا شفاهی و کتبی هم کرد اما شورا از ایشان خواست تا روشن شدن موضوع بر عهد خود با شورا باقی بمانند و در واقع ما را از اینکه سرپرستی برای شهرداری تهران انتخاب کنیم، بی‌نیاز کردند تا اینکه خوشبختانه شهردار تهران هم انتخاب شد.

مسجدجامعی با بیان اینکه انتخاب شهردار تهران در این دوره گرفتار گسست نشد، تصریح کرد: در واقع معاون آقای افشانی، یعنی آقای دکتر حناچی شهردار تهران شد. در حقیقت اینکه می‌گویم معاون ایشان، یعنی اینکه انتصاب آقای حناچی به سمت معاون معماری و شهرسازی از جمله احکام امضایی نبود، چون وقتی آقای افشانی به شهرداری آمدند برخی مدیران از قبل منصوب شده بودند ولی ایشان آقای حناچی را حفظ کردند.

وی افزود: ایشان شخصا آقای دکتر حناچی را به عنوان معاون شهرسازی منصوب کردند که به نظر من انتخاب بسیار بجایی هم بود. دکتر حناچی با توجه به سابقه و لاحقه و شناختی که از تهران و تاریخ و جغرافیا و فرهنگ آن دارند و با تهران آمیخته‌اند، برای این سمت بسیار گزینه قابلی بودند. بعد از آن هم معاونی که ایشان برای این سمت برگزیده بودند به شهرداری تهران انتخاب شدند و گسست از بین رفت.

عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران افزود: بنابراین کار آقای افشانی از دو جنبه قابل توجه است؛ یکی به جهت اینکه حضور ایشان در شهرداری باعث شد تا ما از گذاشتن سرپرست بی‌نیاز شویم و همچنان ماندند تا قانون روشن شود؛ بعد هم که قانون روشن شد برآیندش این بود که یکی از معاونین ایشان که خودشان انتخاب کرده بودند در سمت شهرداری قرار گرفتند.

مسجدجامعی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نکته دیگری هم که باید در مورد خدمات آقای افشانی اضافه کنم، اتفاقا کاری بود که با حضور دکتر حناچی پیش می‌رفت و آن اهتمامی بود که ایشان به هویت تهران داشت.

وی با بیان اینکه نمی‌دانم چرا نه در گزارش کتبی و نه در سخنرانی شهردار سابق به این موضوع اشاره نشد، افزود: ایشان در موضوع هویت تهران حساسیت داشتند و از ری شروع کردند و تا شمیران رفتند و پروژه‌های مختلف را دیدند؛ از جمله پروژه مرکز تهران یعنی راسته فرهنگی و گردشگری که از طرح‌های دکتر حناچی بود و ایشان هم ناظر بودند؛ این رخداد با همراهی ایشان انجام گرفت.

مسجدجامعی با بیان اینکه افشانی در دوره فعالیت خود در شهرداری، نسبت به هویت تهران غفلت نداشت، گفت: این اهتمام ایشان و برجسته کردن روز تهران از جمله کارهایی بود که ایشان در دوره فعالیت خود انجام دادند.

وی در پایان سخنان خود و با اشاره به شعر گلایه‌آمیزی که افشانی در پایان سخنانش خواند، گفت: آستانه میلاد حضرت رسول و امام جعفر صادق علیه السلام است؛ اجازه دهید من هم در خاتمه شعری بخوانم از جناب سعدی که از زیباترین اشعاری است که در مدح پیامبر اکرم سروده است:

ماه فروماند از جمال محمد/ سرو نباشد به اعتدال محمد

قدر فلک را کمال و منزلتی نیست/ در نظر قدر با کمال محمد

آدم و نوح و خلیل و موسی و عیسی/ آمده مجموع در ظلال محمد

عرصه گیتی مجال همت او نیست/ روز قیامت نگر مجال محمد

چشم مرا تا به خواب دید جمالش/ خواب نمی گیرد از خیال محمد

سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی/ عشق محمد بس است و آل محمد

کد خبر 423254

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha