همشهری آنلاین: نخستین همایش ملی حقوق  نشر با حضور دکتر لعیا جنیدی، معاون  حقوقی رئیس جمهور، ۲۹ آبان سال‌جاری از ساعت ۹ تا ۱۷ در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و  ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

حقوق نشر

   ارائه راهکارهای حقوقی جهت استفاده از قوانین موجود و اصلاح لایحه مالکیت ادبی و هنری و نیز تبیین جایگاه و رابطه حقوق نشر داخلی و کپی رایت، اهداف این همایش است که با مشارکت پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی برگزار می­شود.

در این همایش، دکتر محمود حکمت نیا (معاون حقوق مالکیت فکری وزارت دادگستری)، دکتر حسن میرحسینی (دبیر سابق شورای ملی هماهنگی و سیاستگذاری مالکیت فکری) و دکتر محمد صابری(وکیل دادگستری) درخصوص مدل اجرایی حقوق مالکیت ادبی و هنری، روند تدوین لایحه مالکیت ادبی و هنری و حقوق نشر کتاب الکترونیکی و صوتی سخنرانی خواهند کرد.

در این همایش و در نوبت عصر، همچنین دکتر محمدحسین ساکت (نویسنده و قاضی بازنشسته)، دکتر لادن حیدری (مدیرکل سابق حقوق مالکیت معنوی)، دکتر سیدعباس حسینی­ نیک (مدیر مسئول انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی و دبیر علمی همایش) و دکتر پژمان محمدی (مدیرکل حوزه معاونت حقوقی رئیس جمهور) درباره حقوق پدیدآورنده و حمایت‌های قانونی، ضوابط نشر و راهکارهای اجرایی، رابطه حقوق نشر داخلی و کپی‌رایت بین‌المللی و نیز تحلیل حقوقی قراردادهای نشر سخنرانی خواهند کرد.

اختتامیه همایش نیز با حضور دکتر محسن جوادی، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزار خواهد شد.علاقه‌مندان به حضور در این همایش می‌توانند به پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات واقع در خیابان ولیعصر، خیابان دمشق مراجعه کنند.

  

کد خبر 423047

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha