شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۴:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین- سپیده بهکام: امروز شنبه 25 شهریور در بورس تهران تعداد 93 میلیون سهم به ارزش 332 میلیارد ریال معامله شد.

بالا و پایین بازار
قیمت سهام 81 شرکت در جریان داد و ستد های امروز بورس تهران دو درصد افزایش یافت. بر این اساس مهرکام پارس، سامان گستر اصفهان، رازک، پتروشیمی خارک، سموم علف‌کش، شاهد، معدنی املاح، پتروشیمی خارک، تولی‌پرس و تراکتورسازی در این روز توانستند سقف دو درصدی رشد قیمت را پر کنند.

همچنین کمباین سازی ایران، توسعه صنایع بهشهر، داروسازی اسوه، پتروشیمی اراک، تاید واتر، نفت بهران، جابرابن حیان، صدرا، گل‌گهر، معادن منگنز، گروه بهمن، بانک پارسیان، بانک اقتصاد نوین و 7 شرکت ایران خودرو، سرمایه گذاری مسکن، سرمایه گذاری ساختمان، موتوژن، لیزینگ ایران، بانک کارآفرین و پارس خودرو در فهرست شرکت هایی بودند که امروز قیمت هر سهمشان دو درصد بیشتر شده است. از سوی دیگر 16 شرکت در جریان داد و ستد های امروز بورس تهران با افت دو درصدی قیمت مواجه شدند.

در این روز قیمت هر سهم جام دارو، چینی ایران، رایان سایپا، هپکو، آتیه دماوند، ساختمان اصفهان، پاکسان، کارخانجات مخابراتی، سایپا دیزل، سرمایه‌گذاری صنعت و معدن و لاستیکی سهند دو درصد کاهش پیدا کرد.

نوسان شاخص
معاملات امروز ایران خودرو، سایپا و سرمایه‌گذاری مسکن طی داد و ستدهای امروز بورس تهران مهم‌ترین عامل رشد 46 واحدی شاخص کل قیمت سهام شناخته شد.

در این روز شاخص یاد شده به رقم 9 هزار و 406 واحد رسید. طی مبادلات امروز بورس تهران شاخص عملکرد تالار اصلی 54 واحد رشد کرد و روی 9 هزار و 192 واحد متوقف شد، شاخص عملکرد تالار فرعی نیز 16 واحد دیگر مثبت خورد تا به 9 هزار و 442 واحد نزدیک شود.

در این روز شاخص صنعت 37 واحد بالاتر رفت و رقم 7 هزار و 519 واحد را برای خود به ثبت رساند و شاخص واسطه‌گری‌های مالی نیز با 72 واحد افزایش به 17 هزار و 545 واحد رسید.

صف های عرضه و تقاضا
امروز شرکت های کارگزاری بورس تهران شاهد حجوم فعالان بازار برای پر کردن برگه های دستور خرید برای سهام ایران خودرو بودند. در این روز یک هزارو 70 نفر برای خرید 10 میلیون سهم ایران خودرو به ارزش 30 میلیارد ریال اقدام کردند.

همچنین امروز 528 نفر برای 5 میلیون سهم پتروشیمی اراک به ارزش 55 میلیارد ریال دستور خرید صادر کردند.

یک هزار و 668 دستور خرید هم برای 4/16 میلیون سهم سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی به ارزش 5/34 میلیارد ریال امروز در سیستم های مبادلاتی کارگزاران بورس تهران به ثبت رسید. در جریان معاملات این روز 197 دستور خرید برای دو میلیون سهم لوله سدید به ارزش 33 میلیارد ریال و 771 دستور خرید برای 5/7 میلیون سهم سرمایه‌گذاری شاهد به ارزش 32 میلیارد ریال صادر شد.

پتروشیمی اصفهان، سرمایه‌گذاری مسکن، پتروشیمی خارک و چادرملو نیز از جمله شرکت‌هایی بودند که روز گذشته برای آنها صف خرید تشکیل شد.

در سوی دیگر بازار امروز یک هزار و 842 نفر تصمیم به فروش 7 میلیون سهم سرمایه‌گذاری غدیر به ارزش 28 میلیارد ریال گرفتند.

در این روز حجم عرضه سرمایه‌گذاری بهمن به 5/5 میلیون سهم به ارزش 6/5 میلیارد ریال رسید. 367 سهامدار لیزینگ معدن هم امروز 7/1 میلیون سهم این شرکت به ارزش 3 میلیارد ریال را در بورس تهران به فروش گذاشتند.

پس از این شرکت ها امروز بیشترین دستور فروش برای سهام سیمان دورود، رایان سایپا، سیمان شمال و ایران ترانسفر صادر شد.

کد خبر 4230

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز