همشهری آنلاین: قائم‌مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت از آغاز ثبت‌نام دریافت ارز دانشجویی برای دانشجویان ایرانی خارج از کشور در گروه علوم پزشکی خبر داد.

ارز دانشجويي

به گزارش مهر، حمید اکبری قائممقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام این خبر افزود: ثبتنام برای دریافت ارز دانشجویی برای دانشجویان ایرانی خارج از کشور که در رشتههای علوم پزشکی تحصیل میکنند آغاز شد و دانشجویان میتوانند با ورود به سامانه «موحد» (http://mohed.behdasht.gov.ir) مدارک خود را بارگذاری کنند.

وی افزود: دانشجویان ایرانی خارج از کشور که در رشتههای علوم پزشکی و در دانشگاههای معتبر تحصیل میکنند برای دریافت ارز دانشجویی باید مدارک خود را بارگذاری کنند و مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت پس از تایید نهایی، معرفینامه لازم بر اساس بخشنامه بانک مرکزی را در اختیار آنها قرار میدهد.

قائممقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت اظهار داشت: بر اساس توافقی که با بانک مرکزی داشتهایم دو بانک عامل برای دریافت ارز دانشجویی و یا حواله ارزی برای دانشجویان گروه علوم پزشکی که در خارج از کشور تحصیل میکنند درنظر گرفته شد.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۷ هزار نفر دانشجو در گروه علوم پزشکی واجد شرایط دریافت ارز هستند.

اکبری درباره میزان ارز دانشجویی که برای دانشجویان ایرانی خارج از کشور در نظر گرفته شده است، گفت: ارز دانشجویی بر اساس ماهانه هزار دلار به دانشجو و یا وکیل وی در موعدهای شش ماه هر نیمسال تحصیلی پرداخت میشود که در مجموع سالانه ۱۲ هزار دلار است. البته این پرداخت در ازای اقامت دانشجو در دانشگاه خارج از کشور به فرد پرداخت میشود.

وی یادآور شد: دانشجویانی که در دانشگاههای خارج از کشور شهریه پرداخت میکنند نیز با توجه به مدارکی که به بانک مرکزی و وزارت بهداشت ارائه میدهند و میزان شهریه آنها برای هر ترم مشخص است، سالانه تا سقف ۱۵ هزار دلار ارز برای شهریه دریافت میکنند که البته دریافت آن منوط به ارائه مدارک پرداخت شهریه در دانشگاه است.

کد خبر 422885
منبع: مهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha