همشهری آنلاین: آیکان سرکنسول ترکیه در مشهد و هیأت همراه طی سفری دوروزه از جاذبه‌های تاریخی وگردشگری شهرستان‌های نیشابور و فیروزه بازدید کردند.

سرکنسول ترکیه در نيشابور

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در این سفر که به دعوت مدیرعامل هتل چهارستاره امیران نیشابور انجام گرفته بود، آیکان و همراهان به همراه رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور از سایت موزه شادیاخ، آرامگاه خیام، آرامگاه عطار و کمال الملک، موزه باستان شناسی، موزه حیات وحش، بازار تاریخی سرپوش، معدن فیروزه، دهکده چوبین و سایت تاریخی فوشنجان بازدید نمودند.

حضور در یکی از اقامتگاههای بومگردی همراه با اجرای نمایش آیینی اسب چوبی و پذیرایی با غذاهای محلی از دیگر برنامه های تدارک دیده شده برای هیئت کنسولگری ترکیه بود که مورد استقبال آنان قرار گرفت.

هم چنین محمد اسماعیل اعتمادی رییس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری نیشابور در این باره گفت با توجه به تفاهم نامه همکاری بین خراسان رضوی و علویان ترکیه برای حضور علویون در استان نیشابور و به خصوص فوشنجان آرامگاه عطار خیام از مهمترین مقاصد گردشگری این افراد خواهد بود.

وی تاکید کرد:حضور و بازدید سرکنسول ترکیه در مشهد از جاذبه‌های گردشگری و زیرساخت جاذبه‌ها و زیرساخت‌های گردشگری شهرستان از جمله آرامگاه‌های خیام و عطار و زادگاه حاجی بکتاش ولی در فوشجان نقش به سزایی در توسعه روابط گردشگری و حضور گردشگران ترکیه‌ای در نیشابور خواهد داشت.

وی با اشاره به حضور آیکان سرکنسول ترکیه در این شهرستان گفت او با تمجید از ظرفیت های گردشگری شهرستان نیشابور آینده‌ای روشن پیش‌روی گردشگری این شهرستان برای حضور گردشگران ترکیه‌ای دانست.

کد خبر 422594

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha