همشهری آنلاین: دانش‌آموزان ایرانی در دوازدهمین المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک (IOAA ۲۰۱۸) با کسب ۶ مدال طلا و ۴ مدال نقره مقام اول جهان را کسب کردند.

المپیاد نجوم

 مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان نوشت: فاطمه مهاجرانی رئیس این مرکز  گفت: «تیم ایران با کسب ۶ مدال طلا و ۳ نفره مقام اول مسابقات را کسب کرد.»

به گفته مهاجرانی در دوازدهمین المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک (IOAA ۲۰۱۸) که در کشور چین برگزار شد، تیم دانش‌آموزان ایرانی با ۹دانش‌پژوه، هدی پورغلامی، امیرعلی اختراعی، امیر پویا معینی، نوید اکبری، علیرضا محمدیان، علی یونسی، کیان باختری، محمدصدرا حیدری و محمد شجاعیان و چهار سرپرست، مهدی خاکیان قمی، حسین حقی، محمدهادی ستوده و امیرحسین امیری، در قالب دو تیم در این مسابقات شرکت کردند.

مهاجرانی ضمن تبریک به جامعه آموزش‌و پرورش کشور و خانواده‌های این دانش آموزان این نتیجه را یکی از بهترین نتایج باشگاه دانش‌پژوهان جوان در سال‌های گذشته دانست.

در مسابقات سال گذشته ( تایلند ۲۰۱۷) ایران با کسب یک مدال طلا، سه نقره و یک برنز به مقام سوم مسابقات رسیده بود. در این دوره از مسابقات تیم های روسیه و چین بعد از تیم جمهوری اسلامی ایران به ترتیب مقام های دوم و سوم را کسب نمودند.

کد خبر 422340

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha