همشهری آنلاین: اخبار ضد و نقیض درباره ناپدید شدن و وخامت اوضاع جسمانی رئیس‌جمهوری گابن که از اواخر ماه اکتبر برای شرکت در همایش داووس صحرا به ریاض رفته بود و هنوز به کشورش بازنگشته ادامه دارد.

علی بونگو، رئیس‌جمهور گابن

به گزارش ایسنا، براساس گزارش خبرگزاری رویترز، علی بونگو، رئیس‌جمهوری گابن که از ۲۳ اکتبر برای شرکت در همایش داووس صحرا به ریاض رفته بود هنوز به کشورش بازنگشته و از همان زمان اخبار و شایعاتی پیرامون ناپدید شدن و وخامت اوضاع جسمانی‌اش منتشر شده است.

رسانه‌های بین‌المللی می‌گویند بونگو ۵۹ ساله بعد از مدت کوتاهی از رسیدنش به ریاض به کما رفته و در بیمارستان‌های ریاض بستری است.

برخی رسانه‌ها گزارش می‌دهند، وی به پاریس یا لندن منتقل شده اما پیشتر سخنگوی ریاست‌جمهوری گابن گفته بود که بونگو به خاطر خستگی شدید به بیمارستانی در ریاض منتقل شده است.

بعد از دوره کوتاهی از انتقال بونگو به بیمارستان، مکانیزم سه‌جانبه‌ای برای اداره کشور از سوی رئیس دادگاه قانون اساسی و مدیر امور دولت و مدیر گارد ریاست‌جمهوری تشکیل شد.

رهبران حزب دموکراتیک حاکم در گابن شایعات درباره مرگ بونگو را تکذیب کرده‌اند. یکی از نزدیکان خانواده بونگو می‌گوید که نمی‌داند چه اتفاقی برای او افتاده است.

بسیاری از گابنی‌ها نگران ابهامات درباره وضعیت جسمانی بونگو هستند و معتقدند که روش برخورد رسانه‌ها با این مساله جای تردید دارد.

به گفته یک دیپلمات فرانسوی، قرار است بونگو یکشنبه در مراسم صدمین سالروز پایان جنگ جهانی اول در پاریس شرکت کند.

کد خبر 422209

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha