همشهری آنلاین : مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چابهار گفت: روستای رمین چابهار، قطب کتاب‌خوانی سیستان و بلوچستان و سرآمد کشور، ۵۰ باشگاه کتاب‌خوانی دارد.

تشکیل ۵۰ باشگاه کتاب‌خوانی در یکی از روستاهای سیستان و بلوچستان

محمد امین محمدی گفت: روستای دوستدار کتاب "رمین" با داشتن بالغ بر ۱۰ هزار نفرجمعیت، یکی از روستاهای پرجمعیت بخش مرکزی شهرستان چابهار در شرق این شهرستان است‌.

به گزارش ايسنا اين مدير دولتي درباره اشتياق اهالي اين روستا به مطالعه تصريح كرد: رمین بارها مورد تجلیل جشنواره‌های کتاب‌خوانی ملی قرار گرفته، از جمله در سال 93 به‌عنوان روستای برتر کتاب‌ و کتابخوانی کشور معرفی و انتخاب شد؛ هم چنین در سال 94 نیز طرح کتابدار این روستا به عنوان طرح برتر کشوری مورد تجلیل وزیر ارشاد قرار گرفت.

حکیم بهار نویسنده و شاعر خوش ذوق این روستاست که به دلیل علاقه وافری که به کتاب و کتاب‌خوانی داشته از سال‌ها پیش یکی از اتاق‌های خانه خود را تبدیل به کتابخانه کرده است که با استقبال اهالی رو به رو شده است‌.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چابهار بابیان اینکه این روستا یکی از مراکز مهم ماهیگیری و صیادی در سواحل مکران است، گفت: در سومین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان، این روستا موفق به ثبت بیش از 50 باشگاه کتاب‌خوانی شده است که این روند همچنان با استقبال پر شور دانش آموزان، معلمین، خانواده ها و والدین دانش آموزان روبروست و انتظار می رود تا پایان زمان ثبت نام باشگاه‌های کتاب‌خوانی، روستای رمین بیش از 60 باشگاه را به ثبت رسانده و صدها دانش آموز مشتاق به کتاب و کتاب‌خوانی را در این طرح ملی درگیر کند.

مشارکت مدیران و مربیان مدارس در کنار مروجین کتاب‌خوانی نقطه عطفی است که نمی‌شود از آن یاد نکرد. به جهت گستردگی برنامه‌های حوزه کتاب و کتاب‌خوانی وتنوع آن ها، قرار است اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چابهار این روستا را مرکز برنامه‌های کتاب‌خوانی شهرستان معرفی نماید تا تجربیات مروجین کتابخوانی این روستا به سایر نقاط شهری و روستای این شهرستان و استان انتقال یابد.

کد خبر 421116

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha