همشهری آنلاین: رونمایی از تندیس محمد صلاح در سرزمین مادری‌اش مصر با تمسخر شدید کاربران فضای مجازی مواجه شد و خیلی‌ها را یاد تندیس فوق‌ستاره پرتغالی یوونتوس انداخت.

تندیس محمد صلاح

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، تنديسي كه ميا عبدالله از ستاره مصري باشگاه ليورپول ساخته، صرفا يادآور حركت صلاح پس از زدن گل است؛ مردي با دست‌هاي باز و موهاي فرفري و سري رو به تماشاگران اما آنچه كاربران فضاي مجازي از اين تنديس برداشت كرده‌اند، بيشتر آنها را ياد آرت گارفانكل (شاعر، خواننده و بازيگر آمريكايي)، ليو ساير (خواننده و آهنگساز بريتانيايي) يا حتي شخصيت مارو در فيلم سينمايي «تنها در خانه» مي‌اندازد.

برخي كاربران هم پا را فراتر گذاشته و تنديس صلاح را با سرديس خنده‌دار كريستيانو رونالدو مقايسه مي‌كنند. تنديسي كه امانوئل سانتوس از فوق‌ستاره پرتغالي ساخته بود، تنها ساعاتي پس از رونمايي شدن در فرودگاه ماديرا (زادگاه رونالدو) با واكنش‌هاي منفي بسيار گسترده مواجه شد و مقام‌هاي رسمي شهر ماديرا و باشگاه رئال مادريد را ناچار كرد آن را با يك سرديس بسيار شبيه‌تر به كريس جايگزين كنند.

ميا عبدالله در پاسخ به واكنش‌هاي كاربران نسبت به تنديس صلاح به يكي از رسانه‌هاي مصري گفت: «ساختن اين مجسمه به من الهام شد و تلاش كردم اثري متمايز و قابل اجرا بر اساس شيوه خوشحالي صلاح پس از زدن گل رو به هواداران خلق كنم.» اين تنديس در اجلاس جهاني جوانان در شرم‌الشيخ مصر رونمايي شد و به دليل شبيه نبودن به فرعون تازه مصري‌ها چندان مورد توجه و استقبال قرار نگرفت.

صلاح سال گذشته در نخستين فصل حضور در بندر ليورپول و ورزشگاه آنفيلد يك ركورد تازه در گلزني خلق كرد، تيم ملي مصر را پس از 28 سال به جام جهاني فوتبال برد، جايزه بازيكن برگزيده ليگ برتر از نگاه بازيكنان را به دست آورد و يكي از سه نامزد كسب جايزه بهترين بازيكن سال در كنار لوكا مودريچ و رونالدو بود.

کد خبر 421025

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha