همشهری آنلالین: رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: امروز در یک جنگ اقتصادی هستیم که با دفاع مقدس متفاوت است چرا که در جنگ اقتصادی دشمن مشخص نیست.

غلامرضا جلالی

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی عصر یکشنبه در همایش نقش بسیج در دفاع اقتصادی که به همت مرکز بسیج وزارت اقتصاد و دارایی در این وزارتخانه برگزار شد، اظهار داشت: همه قدرت اطلاعاتی، دیپلماتیک، مالی، تسلیحاتی و جاسوسی آمریکایی ها آماده است که اقتصاد ایران را بزنند.

وی ادامه داد: ما امروز درگیر یک جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم اما کشور ما دارای تجارب بسیار باارزشی از دفاع مقدس است، البته جنگ بر ما تحمیل شد و ما هیچگاه به دنبال جنگ نبوده و نیستیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه اگر ضعیف باشیم، دشمن به ما حمله می کند، افزود: برخی به نشان دادن شهرهای موشکی خورده می گیرند و می گویند این اقدام درستی نبود اما باید به آنها گفت نشان دادن شهرهای موشکی برای نشان دادن توان دفاعی کشور است تا آنها دچار اشتباه محاسباتی نشوند.

وی گفت: در دفاع مقدس همه مردم و مسئولان یک دل و یک صدا بودند اما در جنگ اقتصادی امروز، رفتاری از برخی می بینیم که با دوران دفاع مقدس قابل مقایسه نیست، امروز برخی با خرید ارزهای خارجی به بی ارزش کردن پول ملی کمک می کنند. جنگ اقتصادی یک جنگ تمام عیار است، اما ابزار مورد استفاده در آن توپ و تانک نیست.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه هنوز برخی جنگ اقتصادی را باور نکرده اند، اظهار داشت: در هر جنگی باید ابزار و الزامات مقابله در آن را شناخت و با تقسیم کار و مدیریت واحد برای مقابله با تهدیدات دشمن آماده بود. تحریم هر کالایی با تولید ملی و خودکفایی برطرف می شود و توطئه های دشمنان انقلاب شکست می خورد.

وی با بیان اینکه دشمنان انقلاب گروه ها و افراد ضد انقلاب اسلامی را برای جمع آوری اطلاعات به خدمت گرفته اند، افزود: سیستم کنترل در جنگ اقتصادی بسیار مهم است؛ در جنگ اقتصادی مردم بستر و هدف جنگ هستند. به همین دلیل برای مقابله با تهدیدات باید برای افراد جامعه نقش تعیین کرد تا در جنگ اقتصادی مردم دشمن را بشناسند.

جلالی گفت: آمریکایی ها این روزها مسلح سازی پولی دنیا علیه ایران را در دستور کار قرار داده اند. بنابراین باید ادبیات جنگ اقتصادی تولید شود.

کد خبر 420982

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha