همشهری آنلاین: انتقادها به توئیت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از تصویر و لحن مجموعه تلویزیونی آمریکایی بازی تاج و تخت همچنان از سوی شرکت سازنده آن، نویسنده و کاربران اینترنتی ادامه دارد.

انتقادها به توئیت ضدایرانی ترامپ ادامه دارد

به گزارش ايرنا به نقل از شبکه انگلیسی ای تی وی، با بالاگرفتن انتقادها از توئیت ترامپ در فضای اجتماعی در واکنش به هشدار وی درباره آمادگی برای آغاز دور دوم تحریم ها، رهبر ایران پاسخ داد که «قدرت آمریکا افول یافته است».

این رسانه به بیانات مقام معظم رهبری درباره ضعیف تر شدن قدرت آمریکا در مقایسه با 40 سال پیش در توئیتی از سوی دفتر ایشان اشاره کرده است.

ترامپ به تازگی پیامی در حساب رسمی توئیتر خود منتشر کرد که به بازگشت تحریم های واشنگتن علیه ایران اشاره داشت.

در این پیام، که از تصاویر و محتوای سریال بازی تاج و تخت تقلید شده بود، آمده بود: «تحریم ها در راه هستند؛ 5 نوامبر».

وی برای انتقال این پیام از عنوان قسمت اول این سریال تحت عنوان «زمستان در راه است» تقلید کرد.

یک کاربر ایرانی در توئیتر در پاسخ به این توئیت ترامپ نوشت: هیچ چیز دشوارتر از دور بودن از کشور، خانواده و دوستان و خواندن چنین خبری نیست. این تحریم ها به شدت به مردم آسیب می رساند به ویژه اقشار کم درآمد. آنها به دارو و درمان نیاز دارند.

وی خطاب به ترامپ می نویسد: آقای رئیس جمهوری این جوک نیست.

اما این توئیت همچنین توجه را از سوی منتقدان غربی هم جلب کرد. از جمله این منتقدان «جی کی ورلینگ» نویسنده انگلیسی مجموعه هری پاتر و شبکه سازنده سریال مذکور، اچ بی او، و دیگران دست اندرکارانی بودند که نگرانی های مختلفی از تاثیر تحریم ها بر زندگی مردم ایران تا نقض حقوق حق نشر دارند.

مسئولان شبکه اچ بی او شرکت تولیدکننده سریال تاج و تخت در این زمینه گفتند: ما از این پیام مطلع نبودیم و ترجیح می دادیم که نشان تجاری ما مورد سوء استفاده اهداف سیاسی قرار نگیرد.

جی کی رولینگ هم که سابقه انتقاد از ترامپ به ویژه درباره غلط های املایی توئیت های رئیس جمهوری را دارد در توئیتی با لحنی تمسخرامیز با بازنشر تصویر ترامپ در صفحه توئیترش نوشت: او کسی است که با میم اینترنتی زندگی می کند و می میرد.

میم یا مِم (Meme) یده، رفتار یا روشی است که از طریق فرهنگ از فردی به فرد دیگر منتشر می‌شود - اغلب با هدف انتقال یک پدیدهٔ مشخص، موضوع یا معنایی که توسط آن بازنمایی می‌شود. میم اینترنتی اصطلاحی است برای توصیف موضوعات و عقیده‌هایی که به وسیله اینترنت گسترش و شهرت پیدا می‌کند.

'ریچارد نفیو' معاون وزیر خارجه دولت 'باراک اوباما' رئیس جمهوری پیشین آمریکا که از طراحان تحریم های این کشور علیه ایران است، این اقدام ترامپ را منزجر کننده توصیف کرد.

'مایک پمپئو' و 'استیو منوچین' وزیران خارجه و خزانه داری آمریکا جمعه شب اعلام کردند که دور دوم تحریم های این کشور علیه ایران از دوشنبه 5 نوامبر (14 آبان ماه) اعمال می شود.

با این وجود، پمپئو گفت که 8 کشور برای دوره ای 6 ماهه از تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران معاف می شوند و پس از آن تمدید این معافیت بررسی خواهد شد.

کد خبر 420978

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha