پنجشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰
۰ نفر

مرد شیاد با زنان و دختران جوان طرح دوستی می‌ریخت و به بهانه خرید جواهرات، همراه‌شان به طلافروشی می‌رفت اما در یک لحظه با سرقت زیورآلات از آنجا فرار می‌کرد.

به گزارش همشهری، رسیدگی به این پرونده از چندی قبل با شکایت یکی از طلافروشان شهرری آغاز شد. این مرد درباره سرقت از مغازه‌اش گفت: زن و مردی جوان به بهانه خرید طلا وارد مغازه‌ام شدند و تعدادی سرویس طلا انتخاب کردند اما چند لحظه بعد مرد جوان یکی از سرویس‌های طلا را که حدود 27میلیون تومان ارزش داشت، برداشت و خارج شد. من فکر می‌کردم زن جوان همسرش است اما هرچه صبر کردم مرد جوان برنگشت و معلوم شد او سرویس طلا را سرقت کرده است و آنها هیچ نسبتی با یکدیگر نداشتند.

تحقیقات نشان می‌داد زن جوان در خیابان با سارق آشنا شده بود و او هیچ اطلاعی از مخفیگاه متهم ندارد. همچنین معلوم شد که سارق مردی 42ساله به نام علیرضا‌ست که پیش از این 4 مرتبه به اتهام سرقت به همین شیوه دستگیر و زندانی شده و آخرین بار حدود 2‌ماه پیش از زندان آزاد شده است. با این وجود چند روز بعد افسران آگاهی به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد متهم در خانه یکی از بستگانش در محدوده تهرانپارس پنهان شده است. به این ترتیب او دستگیر شد.

وقتی متهم تحت بازجویی قرار گرفت، معلوم شد در چندین فقره سرقت از طلافروشی دست دارد. او در اعترافاتش گفت که با خودروی سواری‌اش در مناطق مختلف شهر پرسه می‌زد و با سوار‌کردن زنان و دختران جوان با آنها طرح دوستی می‌ریخت و خودش را طلافروش معرفی می‌کرد. اوگفت: زنان و دخترانی که با آنها طرح دوستی می‌ریختم اغلب مشکلات مالی داشتند و من با این ادعا که می‌توانم مشکلات مالی‌شان را برطرف کنم، آنها را با خودم به طلافروشی‌ می‌بردم. صاحبان طلافروشی‌ها فکر می‌کردند ما زن و شوهر هستیم و بعد از اینکه چند سرویس طلا را می‌دیدیم، من یک سرویس را برمی‌داشتم و بیرون می‌رفتم. متهم در اعترافاتش گفت که طلاهای مسروقه را به یک مغازه طلافروشی در محدوده سرآسیاب می‌فروخته است.

سرهنگ کرم یوسفوند، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در این باره گفت: در جریان دستگیری مالخر طلاهای مسروقه 500گرم جواهرات نیز کشف شد و از شهروندانی که از این متهم شکایت دارند دعوت می شود به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند.

کد خبر 420700

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha