همشهری آنلاین: معاون وزیر صنعت با بیان اینکه صادرات کالاهای وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی، ممنوع است، گفت: صادرکنندگانی که به تعهدات ارزی خود عمل نکنند، از مشوق‌ها محروم می‌شوند.

مهر به نقل از صدا و سیما نوشت: مجتبی خسروتاج با حضور در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما با اشاره به اینکه دولت تلاش می‌کند از منابع ارزی کشور در جهت تامین نیازهای کشور استفاده کند، افزود: از ابتدای اجرای سیاست‌های جدید ارزی قرار شد منابع ارزی حاصل از صادرات غیرنفتی در سامانه «نیما» عرضه شود.

وی ادامه داد: پتروشیمی‌ها و فولادی‌ها حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون در ماه می‌توانند ارز حاصل از صادرات محصولات خود را وارد کشور کنند و در اختیار دیگر بخش‌ها قرار دهند بنابراین در ۶ ماه حدود ۹ میلیارد باید وارد کشور می‌کردند اما در این مدت حدود ۶ و نیم تا ۷ میلیارد یعنی حدود ۷۵ درصد منابع ارزی خود را واریز کردند.

خسروتاج افزود: از زمانی که تعهد ارزی ابلاغ شد همه صادرکنندگان در گمرکات کشور در کنار اظهارنامه صادرات، فرم تعهد ارزی را باید پر و امضا کنند تا به روش‌هایی که مشخص شده است، ارز حاصل از صادرات را در چرخه اقتصادی کشور وارد کنند و بانک مرکزی از این اطلاعات آگاه است و بر آن نظارت می‌کند.

وی گفت: بر اساس دستور العمل بانک مرکزی در صورتی که صادرکنندگان به تعهدات ارزی خود عمل نکنند از مشوق‌ها محروم می‌شوند.

کد خبر 420582

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha